Ik ben op zoek naar een kinder/jeugdboek dat ik ooit heb gelezen en veel indruk heeft gemaakt.... beschrijving hieronder

een meisje duikt in het water om haar (buur)jongen te redden. Terwijl zij onder water zijn vindt er een (atoom)ramp plaats. Eenmaal boven water zijn zij de enige overlevenden. Het meisje moet wachten tot de jongen ouder is om een kind van hem te kunnen krijgen. Het boek eindigt met de dood van de jongen en het meisje dat overblijft met de baby. Zij moet nu dus wachten tot de baby oud genoeg is om een kind van te kunnen krijgen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat heet: Mecanoscript. Schrijver weet ik niet meer. Heel vaak gelezen vroeger ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super bedankt!!
Hier lees je er (bijna) alles over.