Is er een website met een soort van 'boeken zoek register'?

Als ik bijvoorbeeld zin heb in een fictieve roman over vriendschap. Of ik wil een boek lezen over de ins & outs van onze spijsvertering. Of ik wil een boek dat me meer informatie geeft over het creatieve brein...
Is er hier een website voor waar ik dan boeken kan zoeken op onderwerp, genre, fictie/non-fictie etc?

Toegevoegd na 4 minuten:
Of een boekje over onze taal.. ik noem maar wat voorbeelden..

Toegevoegd na 3 dagen:
Een boeken zoek systeem waarmee ik dus kan zoeken op genre en/of onderwerp.

Toegevoegd na 3 dagen:
Een boeken zoek systeem waarmee ik dus kan zoeken op genre en/of onderwerp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

books.google.nl

Van google zelf. Een grote verzameling van boeken. Je kunt daar zoeken op titel, uitgever en auteur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de websites van veel bibliotheken hebben een online zoekfunctie. Je kunt zoeken op thema, maar ook op auteur, onderwerp, etc. Ook romans kun je naar onderwerp zoeken.
(En dat je dan niet in de bieb dat boek gaat halen, maar in de boekwinkel is dan bijzaak natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bibliotheken hebben een landelijke site die Romanadvies heet. Deze geeft adviezen op basis van een auteur of titel. Je vraag is erg algemeen, je kunt ook zoeken via Bibliotheek.nl. Je geeft een zoekterm of onderwerp, daarna kun je aan de rechterkant van het scherm gaan 'verfijnen' met bijvoorbeeld romans, non-fictie etc. Je kunt natuurlijk ook de bibliotheek bij je in de buurt binnenlopen om rond te kijken of advies te vragen. Kost niks!

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boekengek.com