Hoe kun je het beste op hout schrijven?

Hallo,

Ik zou op hout willen schrijven, maar ik heb hierbij een probleem ; als je het met een fineliner of een stift doet dan gaat de inkt in de nerven zitten. Mijn vraag luidt dus ook: Wat is de beste manier om op hout te schrijven? En als je met verf wilt schrijven met welk soort verf zou je dat kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of erin branden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeger had je van die staafjes houtskool. Ik meen me te herinneren dat dat ook goed gaat.

Antwoorden (2)

Het een ouderwets potlood. Beter nog: een Timmermans potlood.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het grof of donker hout is dan word het moeilijker. Acrylverf is sowieso de beste verf voor zo'n doeleind. Niet aanmengen met water, dan blijft het dik en gaat het niet in de nerven zitten.
Zoals het andere antwoord een potlood inderdaad, 2b is een zachte en pakt goed.
Als je niet veel hoeft te schrijven en soort letters in niet belangrijk kun je proberen te branden met bijv. een soldeer bout.