Het is eigenlijk het zelfde maar een theater is ook een gebouw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toneel (spel) - een theatervorm waarbij personen, voor een publiek een spel tentoonspreiden.
Toneel (vloer) - de plaats in een theater waar de kunst wordt gebracht.

Theater is een verzamelnaam voor de kunstvormen die levende voorstellingen voor publiek maken.
Een theater is een gebouw dat door middel van allerlei technische en logistieke voorzieningen toegerust is voor het vertonen en bijwonen van voorstellingen, optredens en performances
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Theater = een schouwburg.2 toneel, toneelspel, openbare vertoning van dans, mime, muziek enz.
Toneel = 1 Verhoog in een schouwburg waarop gespeeld wordt. 2 aanstellerij, komedie