wat is een orgineel idee om een fotostripverhaal uit te beelden?

ik moet voor ckv een fotostripverhaal maken van een griekse mythe (ik heb de mythe elektra euripides). we moeten dit verhaal dus met iets uitbeelden: lego, fruit klei enz. maar heel de klas doet het met lego, nu wil ik dus iets orgineels! ideeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als docent heb ik al heel wat fotostrips voorbij zien komen. Persoonlijk vind ik echte acteurs vaak het leukst, al gaat het me m.n. om de teksten ( laat zien dat je de antieke bronnen goed bestudeerd hebt en speel hier op in) en of iets op doordachte wijze in elkaar is gezet ( dus ook: kwaliteit van het beeld, aandacht voor perspectief, decor, etc.).
Wanneer je echte acteurs gebruikt, is de casting ook belangrijk. Het kan erg komisch zijn om leraren voor een (gast)rol te vragen, bijvoorbeeld als god, compleet met attributen en passende kledij.
Maar goed, als ik het goed begrijp zijn echte acteurs geen optie? Dan is klei, zoals je zelf al aangaf, toch een goed idee?Zo niet, dan volgt hier wat ik zoal bij KCV/ CKV voorbij heb zien komen:

poppenkastpoppen, potloden, knuffels, Southpark-figuurtjes, Nijntje-figuren, badeendjes, zelfgetekende/-geschilderde scenes, wc-rol-poppetjes, Barbie's, computergetekende animatie, aardappelfiguren, sokpoppen, huisdieren, kijkdoosfiguren, Sim's, World of Warcraft (let op: veel leraren kennen dergelijke computerspellen niet en zullen daar de humor niet van inzien als het niet op de klassieke oudheid lijkt), harkenpoppetjes, beschilderde gekookte eieren, hoofden gemaakt van papier mache ( ballon opblazen en hier een mengsel van wc papier en behangerslijm op leggen; wanneer het hard wordt, heb je de vorm van een mensenhoofd, dat je kunt beschilderen en zelfs van een pruik kunt voorzien), toneelmaskers (de Grieken gebruikten in hun tragedies immers maskers).

Nogmaals, het gaat er niet zozeer om wat je gebruikt, maar hoe je het gebruikt!

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de vele ideeen! ik zal ze overleggen met mijn groepje ;)

Andere antwoorden (6)

Jezelf en wat vrienden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
barbiepoppen
scharrel ze bij elkaar bij familie vrienden en kennissen
12 jaar geleden
Met tekeningen met nijntjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaatjes uitknippen uit tijdschriften of uitprinten van bv beroemdheden of belangrijke politieke figuren op karton plakken (voor stevigheid) en die in de rollen van elektra en euripides zetten bv. balkenende als euripides en lady gaga als elektra.

of: probeer aan foto's van je docenten te komen en plak die hoofdjes op vreemde lichamen die je uit tijdschriften knipt. Geeft ook vaak leuk effect. Gebruik dan ook t hoofd van de docent die het vak geeft natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
what about iets heeel geks: wc-rollen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tomaten met een klein sneetje erin zodat je een soort van mondje krijgt waarmee je m kan laten praten. ( oogjes kun je erop tekenen of met iets van een speldje erin drukken. En dat zelfde kun je dan ook weer doen met een spekje en een hard gekookt afgepeld ei.
En het leuke van een tomaatje met een sneetje erin is dat je m niet alleen kunt laten praten , maar je kunt er dan ook iets te hard in drukken zodat je een je weet wel effect krijgt.( dan lijkt het of ie moet overgeven en das misschien ook wel een grappig effect maar t staat dus niet voor niks tussen aanhalings tekens he!)