weet iemand wat er op dit schilderij voor naam staat en of het wat waard is ? ik neem te zien de naam Hofland ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Er zijn meer vragen naar de schilder C. Hofland. Er is wel ooit een Thomas Christopher Hofland geweest.
Wellicht is het dezelfde.
Thomas Christopher Hofland (1777 - 1843) was een Engels kunstenaar en docent.
Biografie

Hofland werd geboren in Worksop en werd hij een leerling van John Rathbone . Hij begon les aan Kew en in 1805 verhuisde hij naar Derby . Hofland werkte in Derby tot 1808. Hij werd de tweede man van de succesvolle schrijfster Barbara Hofland in 1810. Hofland 72 schilderijen tentoongesteld in de Royal Academy , maar de belangrijkste bron van hun inkomen was van zijn vrouw schrijven. Hij was een stichtend lid van de Society of British Artists [ 1 ] , waar hij exposeerde meer dan 100 schilderijen. Er werd gezegd dat hij de medeoprichter is van de maatschappij, omdat hij niet was gemaakt een lid van de Koninklijke Academie . [ 2 ] Hofland was een enthousiast visser die hij zou comnine met zijn vaardigheid voor landschapsschilderkunst .. [ 3 ]

iemand vissen op Dovedale door Hofland
In 1839, terwijl wonen langs de Theems publiceerde hij een 410 pagina's tellend boek over zijn hobby vliegvissen. Het boek dat de titel "De Britse hengelaar manual" en uit te beschrijven te stellen en advies over alle aspecten van het vliegvissen , vissen en trollen . Hofland zei dat hij een lange tome het opstellen van dit boek, zoals hij had oefende zijn vissen, terwijl landschapsschilderkunst besteed. Hofland's boek concentreert vooral op forel te vissen en is rijkelijk geïllustreerd met zijn eigen schilderijen en tekeningen die werden gegraveerd door WRSmith . [ 3 ]
Hoflan Het boek beschrijft verschillende provincies, maar Hampshire en Derbyshire zijn geselecteerd voor een speciale vermelding. Hij somt de rivieren van Derbyshire, die de Erwash (sic) in een paar zinnen. De rivier de Dove (die geïnspireerd Isaac Walton beroemde boek) en dan pagina na pagina van Dovedale , waar hij had doorgebracht vele dagen schetsen en vissen in het gezelschap van collega-artiesten als Ebenezer Rhodes uit Sheffield. [ 3 ]
Drie jaar voordat hij stierf hij uiteindelijk in Italië geweest. Hofland stierf aan kanker in Leamington Spa.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Dit lijkt niet dezelfde schilderstijl te zijn: http://www.bbc.co.uk/arts/yourpaintings/paintings/search/painted_by/thomas-christopher-hofland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik me van bewust, maar veel schilders veranderen hun stijl,naarmate ze " groeien ", dat zou hier ook het geval kunnen zijn.
Ik laat de mogelijkheid dat het hier om 2 verschillende personen gaat, dan ook open.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het zeker wilt weten dan zou ik naar (eigenlijk een logisch antwoord) een antiquariaat gaan of een goed museum of je kunt een tussen kunst en kitsch dag bezoeken. Daar worden binnenkort ook weer opnames van gemaakt.