Ik zoek indrukwekkende schilderijen/plaatjes??

Voor school moet ik een plaatje/schilderij zoeken wat mij wat doet. Ik weet wat ik zoek alleen weet ik niet waar ik het kan vinden of hoe het heet. Ik zoek schilderijen/plaatjes waar veel in gebeurt. Van die schilderijen/plaatjes waar je heel lang kan naar blijven kijken, en steeds weer iets nieuws ontdekt/ziet. Ik heb bijv. ooit een schilderij gezien wat 1 van onze leraren op school gemaakt heeft, wat ik heel indrukwekkend vond. Je zag er mensen op, maar ook veel skeletten. Overal in het schilderij gebeurden iets. Hij vertelde er ook wat bij. Het was een soort 'strijd tegen de onderwereld' zei hij. Het maakt niet uit welke status je had, legde die uit. Je zag bijvoorbeeld, een koning die werd meegetrokken. En een moeder, met een kind, maar ook 'gewone' mensen die werden meegetrokken door de skeletten 'de onderwereld'. Er gebeurt veel, en het heeft ook nog een betekenis. Weet iemand waar ik dit kan vinden, of kent er een paar??
ps. Ik kan geen geuploaden plaatjes zien, dus gelieve een link ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (14)

Kijk eens naar salvador dali. Die heeft ook schilderijen waarin een hoop 'gebeurd'. Heel apart. (vind ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het laatste avondmaal van leonardo da vinci

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=1003&bih=421&q=laatste+avondmaal+da+vinci&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=laatste+avondmaal&gs_rfai=&fp=c701523b6772455
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel heel bekent, maar je kan er uren naar kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind je dit iets: :)
Dit is de link:

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2wgwxz7&s=7

en voor als je hem toch kan zien de afbeelding:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier eens. Dit zijn schilderijen van Jeroen Bosch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet ik niet maar zou best kunnen. Eigenlijk nooit op gelet.
Je kan ook naar een museum gaan, en daar de schilderijen bekijken. Ze verkopen er ook foto s van de schilderijen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Leiden heeft bv prachtige musea.

Voor je ontwikkeling is het goed dat jezelf ontdekt wat je mooi vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google eens op Jan Steen en zijn rommelige vertrekken. Hij schilderde altijd troep overal in huis en op vloeren.

De Nachtwacht van Rembrandt van Rijn is ook een schilderij waar erg veel op is te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik was zelf ooit helemaal weg van de tekeningen van Escher, van die plaatjes waar atijd iets niet aan klopt, mannetjes die naar beneden blijven lopen, een watervaal die omhoog lijkt te stromen enz.

Hij heeft een plaatje met allemaal trappenhuizen die vind ik ook echt geweldig

Toegevoegd na 35 seconden:
watervaal is natuurlijk waterval
13 jaar geleden
Maurits Cornelis Escher had een grote belangstelling voor wiskunde, perspectief, onmogelijke constructies, het spel met de dimensies, visuele grapjes en oneindig in elkaar passende geometrische patronen.

Toegevoegd na 40 seconden:
http://www.google.nl/images?q=escher+schilderijen&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=hgngTLrOIdGcOsLxxK0P&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=3&ved=0CDMQsAQwAg&biw=1259&bih=635
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Dali kan ik zelf uren kijken, bijvoorbeeld bij deze:

http://www.myfreewallpapers.net/artistic/pages/dali-swans-reflecting-elephants.shtml

En Guernica van Picasso is ook een schilderij waar heel veel gebeurt:

http://4.bp.blogspot.com/_XYLi600MU-Q/S6wMmILprnI/AAAAAAAAADw/DmUf6Zh2X9Y/s1600/guernica.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens rond kijken bij verzamelpagina's van diverse kunstenaars zoals www.exto.nl. en www.sleesle.nl.
Je vind er een hele hoop als je via Google en startpagina kunst gaat zoeken.
Verder kun je ook van jou idee af stappen en een kunstwerk kiezen wat jou gewoon heel erg aanspreekt.
Waar je het warm en koud van krijgt,dat je diep van binnen raakt.
Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar afbeeldingen/schilderijen van:
Avercamp (De Stomme van Campen)Dikwijls winterse taferelen om en rond bevroren water.
Pieter Breughel
Jeronymus Bosch (Jeroen Bos)( beetje surrealistisch)
of iets recenter (eind 19e eeuw ongeveer): als je van de antieke Zweedse sfeer houdt, zoals ik.. prenten van Carl Larsson. In Nederland is deze nog niet echt overbekend. In Zweden is het een grootheid. Een begrip en terecht.Vooral zijn familieplaatjes zijn een lust voor het oog en kunnen eindeloos ' pakken' .
Ik ben geen doorstuurder van linkjes, maar als je de namen googlet, kom je er ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind je dit wat?

Giuseppe Arcimboldo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie ikzelf een fantastische kunstenaar/fotograaf vind is Carl Warner,alles wat hij maakt is van echt materiaal,hij maakt bijvoorbeeld foodscapes van echt voedsel.Je blijft kijken.
Kijk maar eens op:
www.carlwarner.com