Picasso;hij was één van de bekendste Spaanse kunstschilders (samen met Miro en Dali)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Picasso,Miro en Dali

Toegevoegd na 3 minuten:
Een wereldberoemde schilder in Spanje was een griek.
Zijn naam was Domenikos Theotokopoulos, zijn bijnaam was El Greco
(dat betekend in het Spaans 'de Griek').
Zijn zoon hete Jorge Manuel hij staat op een heel belangrijke werk van
Domenikos Theotokopoulos.
Hele beroemde schilders in Spanje zijn Picasso,Miro en Dali.
Ook Miro vertrok in de jaren 20 naar Parijs.
hij maakte ook tapeiten.
Dali ging in 1940 naar Amerika omdat hij rijk wilde worden, maar dat lukte hem niet.
Daarom kwam hij na 8 jaar terug naar Catelonie.
Picasso werdt geboren in 25-10-1881
Hij kon heel goed tekenen toen hij 10 jaar was dat hadden zijn ouders gemerkt.
Picasso was ook heel beroemd deze man kon prachtige schilderijen maken.
In 1904 ging hij naar parijs want daar was een belangerijkste kunstenaarscentrum van Europa
Hij kon ook potten,schalen en decorstukken maken.

Van Goya hangen er wel 120 schilderijen in het prado.
Tres de Mayo is een heel mooi schilderij waarop een man wordt doodgeschoten
door de soldaten van Napoleon
En een andere mooi schilderij was het schilderij van de koning Karel IV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salvador Dalí
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelijk kwam de naam Salvador Dalí in me op. Dit is bij mij en bij veel andere mensen de bekendste schilder uit Spanje. Vooral kennen veel mensen hem van het schilderij met de gesmolten klokken.