Hoe heten die stickers die je vroeger kreeg op de basisschool?

Vroeger op de basisschool hadden de juffen en de meesters altijd verzamelingen van stickers die allemaal rechthoekig gevormd waren waarop diverse dingen op stonden afgebeeld zoals dieren, figuurtjes van bambi etc...

Deze werden uitgedeeld als men een goed cijfer hadden gehaald voor een repetitie of dictee, of kreeg je als je jarig was.

Ik vroeg me af of dit soort stickers nog te koop zijn? Als ik op internet naar stickers zoek, dan vind ik uitsluitend nier gespeciaal gevormde stickers, glitterende stickers of weet ik veel wat, en niet de velletjes van vroeger?

Hebben die stickervelletjes van vroeger een bepaalde naam ofzo? Ik zie ze nergens meer verkrijgbaar?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het liefst zoek ik die met dieren, en met Bambi .

Is er ook een webwinkel die ze heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Google eens op "beloningsmateriaal" dan vindt je waarschijnlijk wat je zoekt. Bijv bij Stam: http://webshop-opvoeders.uitgeverijstam.nl/Default.asp?pageid=13&webgroupfilter=16&alstart=0& of bij de Stulp:
http://www.destulp.nl/collection.asp?nid=2&pid=2

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
of hier: http://www.depelgrim.nl/contents/nl/d1738_STAMMETJES.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

die kan je gewoon bij de speelgoedwinkel kopen,
mijn nichtjes hebben heel veel van die stickers,
soms kan je ze ook wel bij een hobby winkel kopen,
13 jaar geleden
Die hebben geen speciale naam. Bij mijn dochter op school hebben ze nog steeds van die stickers.

Ik zie ze ook wel eens in speelgoedwinkels of bij de zeeman.