Er staat zo'n beeld op de Place des Piramides in Parijs:
http://www.google.nl/images?q=Place+des+Pyramides

Toegevoegd na 11 minuten:
Zo te zien is het een kopie/replica van het beeld van Emmanual Fremiet.
13 jaar geleden
Ik was een keer in Orleans (F), (waar Jeanne d'Arc een deel van haar leven heeft vertoefd) en heb daar de grote kerk bezocht. Heel de kerk is bekleed met verhalende ornamenten en afbeeldingen van Jeanne d'Arc, was prachtig mooi! Voor info zie link.

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps sorry mate, heb de vraag niet goed gelezen zie ik nu... het is nog vroeg, ben nog niet helemaal wakker...