Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen goudhamsters ook ziektes overbrengen.

Ben vanmiddag door een goudhamster gebeten en mijn vinger is er dik en pijnlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Elke wond kan geïnfecteerd raken, zeker bijtwonden, maar niet elke opgezette wond is geïnfecteerd.
Heeft het flink gebloed? (Dan spoelt veel rommel er al uit.) Heb je het kunnen ontsmetten of was het daar te diep voor?
Als het erger wordt (als je vinger steeds dikker wordt, of stijf, of als ie over een groter gebied rood wordt dan nu, of als je koortsig wordt): voor de zekerheid even bij de huisarts langs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij moet je dan zowiezo als het tot bloedens toe gebeten wond is een tetanus prik halen(10 jaar werkend).Want ieder dier en of mensen beet kan infecties veroorzaken door de bacterien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijtwonden van knaagdieren zijn vaak diep. Meestal bloeden ze wel behoorlijk waardoor het vuil er grotendeels uitspoelt. Vooral bij diepe wonden vind ik het toch raadzaam om na te gaan of je geen tetanusprik moet halen bij de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding