Hoe komt het dat een operatie extra riskant is bij uitzaaiingen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Vlak voor de operatie waarbij de tumor van mijn vader zou worden verwijderd, werd er ontdekt dat hij uitzaaiingen had. Er werd toen gezegd dat het "gelukkig" op tijd vóór de operatie werd gevonden. Heb daar nooit echt over nagedacht, tot ik bij een ziekenhuisserie een scène zag waar een operatie met uitzaaiingen als een heel slecht iets werd gezien.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Het beste antwoord

Als je uitzaaiingen hebt, kun je op andere plekken nieuwe tumoren krijgen. Vaak vinden de artsen deze niet altijd en je weet ook niet of je alle nieuwe tumoren weg hebt. Vaak overlijd een persoon door uitzaaiingen, niet door de eerste tumor. Ik vond het raar om te lezen over een behandeling tegen uitzaaiingen.

Ze wisten eerst niet dat er al uitzaaiingen waren, dus wilden ze waarschijnlijk de 'hoofd' tumor behandelen. Maar toen ze wisten dat er uitzaaiingen waren, had het geen nut om alleen deze te behandelen, want dan zouden de andere tumoren gewoon weer door kunnen met uitzaaiien.

Ik denk dat dat de reden is dat ze er blij mee waren dat ze hadden gevonden dat er uitzaaiingen waren, daardoor wisten ze dat als ze alleen die tumor zouden behandelen, het niet zou helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat na uitzaaiing een operatie niet veel zin meer heeft, terwijl je wel de risico's blijft lopen die een operatie nou eenmaal met zich meebrengt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die artsen opereren echt niet voor de lol. Die zien kennelijk toch nog een mogelijkheid tot verbetering van de situatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat minnetje is overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar leidt u uit af dat ik zou denken dat een arts voor z'n lol opereert?