Kan ik het postcommotionele syndroom hebben?

Begin september had ik een hersenschudding en lag een paar nachten in het ziekenhuis. Nu, 2 maanden later, heb ik nog veel en vaak last van hoofdpijn en misselijkheid. Ik ging Google-en en vond dus het Postcommotioneel syndroom als gevolg van een hersenschudding.
Hoe weet ik (zeker) dat ik dat kan hebben? En wat kan ik er tegen doen?
Alvast bedankt.

P.S. ik heb de laatste tijd ook veel stress

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

Ja hoor,
dat kan je best hebben.
Het postcommotioneel syndroom (PCS) is een syndroom waarbij klachten na een (lichte) hersenschudding langdurig blijven aanhouden.

Wil je er veel en goed over lezen dan is dit iets:
Het diagnosticeren van licht traumatisch hersenletsel is een complexe onderneming, omdat
de meeste patiënten uren, dagen, of soms zelfs maanden na het letsel diagnostisch onderzocht worden.
Het belangrijkste is niet de diagnose, maar de behandeling.

http://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/assets/articles/articles_2745pdf.pdf

Wil je er iets aan (laten) doen dan zal dat via je huisarts moeten.
Die kan je doorverwijzen naar een specialist.
Die daar ook moeite mee zal hebben. Want:
De afgelopen decennia vormde het postcommotioneel syndroom voor clinici een intrigerende uitdaging en heeft geleid tot controversen in verklaringen
voor dit ziektebeeld.

Ik denk dat dit soort dingen tijd nodig hebben.
Tijd en rust.
Dat hebben mensen vaak niet.
Maar wil je echt iets, dan zal dat toch via je huisarts moeten.