Contrastvloeistof kan toch niet goed zijn?

Ik heb vanmorgen een oogonderzoek gehad en zij hebben bij mij contrastvloeistof ingespoten. Gevolg helemaal geel. Maar toen het net ingespoten was werd ik zo ziek! dat ik moest overgeven. Nu mijn vraag dit kan toch niet goed zijn? Op het ziekenhuis is op een beetje misselijkheid na dan niets verteld over bijwerkingen e.d. en nu ik thuis ga lezen denk ik van sooowwww heftig. Mijn prikplek ik ook bont en blauw en mijn aders zijn in die omgeving rood.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Antwoorden (2)

Beste natazzz

Ja zoals ik reeds eerder eens zei op vorige bericht van je dat je eens dringend bloed moet laten nemen heb je dit ondertussen al gedaan?
Zoals blauwe plekken op prikplek is ook niet zo normaal duid op te lage bloedplaatjes, ik zeg niet dat het dit zo is maar laat u aub even ene bloedcontrole uitvoeren. Ik heb ook die contrastvloeistof gehad voor oogonderzoek ik zelf ben er niet ziek van geweest ook is er normaal niet echt bijwerkingen van, want dit was na mijn stamceltransplantatie dus risico is groot bij me toch mochten ze die handelingen wel bij me uitvoeren omdat het ongevaarlijk is zeiden ze. Ga dringend naar je huisarts en vraagt om bloedcontrole.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te lage bloedplaatjes wordt gezien door trombocyten en dit is een half jaar geleden bij mij geprikt en dit was in orde. Ik heb verder geen symptomen van b12 tekort of bloedarmoede. Voel me goed verder. En dat ik zo ziek werd is normaal volgens de specialist dus dan ga ik hiervan uit. Ik heb een autoimmuunziekte dus vandaar dat ik toen gecontroleerd ben omdat ik tijdens mijn medicijngebruik keelpijn kreeg en dit kan levensbedreigend zijn. Dus dan krijg je een uitgebreid bloedonderzoek. Ik slik die medicijnen al een tijd niet meer dus daar kan het niet door komen. Ik zal het er een keer over hebben bij mijn internist. Ik word eigenlijk ooit snel blauw met stoten of iets dus ze hebben denk ik verkeerd geprikt. De arts waar ik toevallig was had er naar gekeken en die reageerde ook niet verontrustend ofzo. groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o ok, uiteraard is dit wel normaal als je Auto-immuunziekte ook dat je langer ziek zou zijn enz.
Ok uiteraard is het 6 maand geleden dingen kunnen wel zeer snel veranderen in enkele weken zelfs. Maar voel me toch al wat gerust nu . Dan komt het wel in orde vermoed ik.
Tuurlijk is het niet heel goed. Maar ze gebruiken dat echt niet voor niets. Je wilt toch weten wat er aan de hand is? Scans, echo's en andere medicijnen zijn ook niet gezond maar soms moet je wel. Dat blauw zijn van de prikplek kan ook gewoon komen doordat ze iets verkeerd geprikt hebben. Heb ik ook al meerdere keren gehad, trekt wel weer bij. Als je het toch niet vertrouwd en ziek blijft bel dan de huisarts of de poli even.