Hoe kan ik sneller herstellen van klierkoorts,behalve slapen dan?

liefs alternatieve geneeswijzen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
18.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal met je eens betreft slapen maar snap niets over alternatief waken of is dit een grapje ;-)

Het beste antwoord

Alcohol en vet voedsel kan je beter even laten staan. Je kan door voeding de ziekte niet tegen gaan, maar je kan je weerstand wel zo hoog mogelijk houden. Het beste is om meerdere kleine maaltijden te eten die rijk zijn aan verschillende mineralen en vitaminen. Ook is het belangrijk om veel water en vruchtensappen te drinken. Tenslotte wordt er afgeraden om dierlijke producten te eten, vervang deze door bijvoorbeeld soja producten.

Kruiden bij klierkoorts:

Sint-janskruid:
Bevat stoffen die actief zijn tegen het Epstein-Barr virus (klierkoorts).

Rode zonnehoed:
Werkt goed bij Klierkoorts

Geelwortel:
Heeft een ontgiftende werking.

Echinacea:
Helpt de weerstand te vergroten en is aan te raden om in combinatie met geelwortel te gebruiken omdat deze twee elkaars werking versterken en aanvullen.

Groene thee:
Bevat antivirale stoffen die een gunstige werking op het genezingsproces kunnen hebben.

Brandnetel, Ginseng en Rozemarijn versterken de klieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkel Sint-janskruid en Rode Zonnehoed werken goed bij klierkoorts. Als je het wilt gebruiken moet je trouwens wel weten hoe je het klaar moet maken. Je kan niet zomaar wat gaan doen met kruiden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De andere kruiden zijn ter bevordering van het genezingsproces,en voor het versterken van de klieren.
ben het met je eens dat je niet zomaar met kruiden gaat lopen rommelen maar ze zijn allen bruikbaar in het genezingsproces !
Cryofiel
13 jaar geleden
Pas op met sintjanskruid. Als je geneesmiddelen gebruikt, kan sintjanskruid ervoor zorgen dat die minder effectief zijn. Een bekend voorbeeld is de pil. Ik weet niet of Bepo de pil nog slikt, maar ze zou niet de eerste vrouw zijn die dacht dat ze goed beschermd was omdat ze heel trouw de pil gebruikt, en dan toch ongewenst zwanger wordt doordat ze ook sintjanskruid slikt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Juist omdat ik te vaak heb gezien dat je niet mag uitgaan van dat laatste, heb ik mijn opmerking geplaatst. Veel mensen geloven onterecht dat alles wat plantaardig is, automatisch puur goed en volkomen ongevaarlijk is. Dat geldt nog sterker voor kruiden: die worden gezien als de behulpzaamsten onder de planten. Overigens zie ik dat je een min hebt gekregen - die is natuurlijk niet van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net wat je zegt,het zomaar gebruiken van kruiden kan erg gevaarlijk zijn voor de gezondheid en je moet absoluut nooit zomaar iets proberen omdat je ergens hoort dat het eventueel zou kunnen werken...
Altijd zoveel mogelijk informatie inwinnen bij deskundigen !!! Die - geeft niets,ik zit hier niet voor de punten maar voor de mensen die vragen beantwoord willen hebben :) Sommige mensen vinden minnen gewoon leuk denk ik,als het antwoord in hun ogen niet volledig correct is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie wel voor de bruikbare tips.
Sommige kruiden zijn inderdaad schadelijk voor het ongeboren kind.
Zoals venkel,fenegriek,anijs,nigelle,moederkruid,salie,senna,
rabarber,gember,meidoorn(kan veel lood in zitten,wat
schadelijk voor het kind kan zijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem,hoop dat je snel weer beter wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
THX, BSB

Andere antwoorden (1)

Er is geen behandeling tegen klierkoorts. Het beste is voldoende rust nemen, ook in de chronische fase als de patiënt aan de beterende hand lijkt. Verschillende alternatieve geneeswijzen (bijvoorbeeld homeopathie, aycronto, bioresonantie) claimen een remedie tegen klierkoorts te hebben. Ieder wetenschappelijk bewijs
hiervoor ontbreekt vooralsnog.

Omdat de ziekte gepaard gaat met een leverontsteking, ook als daar geen symptomen van optreden, wordt aanbevolen de lever niet te belasten met b.v. alcohol.