Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik het snelst van de griep af?

Ik heb griep gehad waarvan ik 3 dagen op bed heb gelegen, daarna heb ik nu voor de 2e keer griepachtige verschijnselen, voel me dus al weken ziek tot halfziek, wie heeft een gouden tip?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
862

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedere winter waren er meerdere mutaties van zowel griep- als verkoudheidsvirussen rond. Het is dus heel goed mogelijk dat je kort na elkaar griep of verkoudheid kunt hebben.

Weerstand, c.q. een gebrek daaraan, kan zeker een rol meespelen. Je voltanken met vruchtensap is geen goed idee omdat vruchtensap in feite suikerwater is waar min of meer toevallig ook nog wat vitamine C, een paar sporen anti-oxydanten en wat verdwaalde vezels zitten.

Beter is het om gezond te leven volgens de bekende regels: voldoende rust, regelmaat, gezonde voeding, reduceren van stress en voldoende beweging.

Mijn persoonlijke ervaring is dat een paar gram vitamine C per etmaal, gewoon uit een pot van de HEMA, ook kunnen helpen om gedurende het winterseizoen minder last van virusinfecties te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vitamine C je kan er nooit teveel van hebben. 2 stukken fruit en voor een roker 4. Geen pijnstillers of andere chemische troep innemen(is alleen maar uitstel van executie) denk niet dat je ziek bent, kan heel veel met je doen!

Toegevoegd na 2 minuten:
en natuurlijk lekker op bed liggen, ook al zal dat snel je neus uitkomen!(letterlijk en figuurlijk)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende manieren, maar de belangrijkste manier is om jezelf veel vitamine C toe te dienen. Deze valt als het ware het virus aan. Lees maar eens goed op onderstaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een griep moet je altijd goed uitzieken. Neem gewoon nog een weekje vrij, en zorg dat je veel kunt slapen.
Slaap is vreselijk genezend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door je weerstand weer omhoog te brengen, bijvoorbeeld omdat je een vitamine-tekort hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga alleen nog maar fruit eten. Heel klein beetje aardappelen indien nodig. Klein hapje groenten is ook goed. Meestal geeft je eigen lichaam aan wat goed voor je is. Drink genoeg water, slaap zoveel mogelijk.

Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding