Dat er meer allergieën bij kinderen zijn dan vroeger heeft dat iets te maken met onze leefwijze of omdat er medisch meer belangstelling voor is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Dat heeft met name te maken met het feit dat we hygienischer zijn geworden. Door het vele douchen, en de zeep zijn kinderen vatbaarder voor eczeem en allergie, (het lichaam, herkend veel bacteriën niet meer) Ook heeft de nieuwe voeding een bijdrage. Veel toegevoegde onnatuurlijke producten, wat niet goed is voor het lichaam en wat allergieen kan veroorzaken.
Het heeft dus meer met de leefwijze te maken, dan de belangstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat dit te maken heeft de medische belangstelling
als een kind tegenwoordig iets mankeert gaat hij die medische molen in en wordt helemaal binnenstebuiten gekeerd

vroeger werden ze vaak afgescheept met zal wel een griepje zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het komt doordat we "schoner" leven.
het lichaam raakt minder snel gewend aan bepaalde stoffen en reageert overdreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat we medisch ook verder ontwikkeld zijn om diagnoses te kunnen stellen, en exacter oorzaken kunnen achterhalen. Iets wat vroeger niet mogelijk was..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger waren er ook allergieen, alleen bouwden de kinderen er een weerstand tegen op.. nu als een kind maar ughh doet worden er al gelijk allerlei testen gedaan.. dus er is medisch meer mee gemoeid