Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer weet je zeker of je de bof hebt zonder diagnose van de huisarts?

Het is namelijk zo dat ik me al dagen suf voel, geen kracht heb en mijn gewrichten doen pijn. De eerste 3 dagen flinke koorts en hoofdpijn gehad. Verder is de binnenkant van mijn keelholte (tussen mond en keel) heel erg van binnen gezwollen. Daarom heb ik last bij slikken en gapen. Drinken doet best zeer. Mijn oren irriteerde eerste dagen wel maar niet zoals bij een oorontsteking.

Bij bof is het zo dat je wang is opgezwollen, dat is bij mij echter maar een heel klein beetje. Verder is er onder mijn kaak iets wat opgezwollen.

Zou het toch bof kunnen zijn, of is het altijd zo dat je dan een overdreven dik/opgezwollen gezicht krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf bloedonderzoek nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké maar is het altijd zo dat je een dikke/opgezwollen wang hebt zoals je op Google ziet. Of kan dit ook naar binnen uitslaan. Want bij mij is het binnen de mond rond de keel/kaak helemaal opgezwollen.
Maar van buiten valt t mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt helemaal niet als de bof. Je hebt gewoon een flinke verkoudheid met keelpijn en opgezette klieren volgens mij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt dit nooit zelf vaststellen. Je weet dus niet zeker of je de bof hebt. Een doktersdiagnose is echt nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké maar is het altijd zo dat je een dikke/opgezwollen wang hebt zoals je op Google ziet. Of kan dit ook naar binnen uitslaan. Want bij mij is het binnen de mond rond de keel/kaak helemaal opgezwollen.
Maar van buiten valt t mee
dit klinkt mij al zware griep; evt. met keelontsteking. dan kunnen je klieren ook erg opzetten.
ik zou de dokter er na laten kijken want als het de bof is is dat wel leuk voor de omgeving om te weten. :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding