Hoe kun je, als je eiwittekort hebt, het oplossen?

Als je eiwittekort hebt zwelt je buik op. Dat komt doordat je te weinig eiwitten binnen krijgt. Maar hoe kun je dat oplossen, behalve door eiwitten te eten en je aan een speciaal dieet te houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.7K
Steenuiltje
12 jaar geleden
Dit meisje op de foto heeft geen eiwittekort. Lees het bijbehorende artikel maar; zij is zwanger :-)!
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2111957/zwangere-peuter-met-succes-geopereerd.htm

Antwoorden (2)

Als gevolg van chronische ondervoeding ontstaat Kwashiorkor, hongeroedeem. Vooral eenzijdig eiwitarm voedsel leidt daartoe, bijvoorbeeld alleen in water gekookte witte rijst of maïspap. Het wordt veroorzaakt door een gebrek aan eiwitten en micronutriënten (vitamines en mineralen).
Dus je moet zorgen voor gevarieerd en vitamine- en eiwitrijk eten.
Amadea
12 jaar geleden
Als je veel eiwit te kort hebt,dan moet er meer aan de hand zijn.Natuurlijk zijn er dieeten waar je veel eiwitten binnen krijgt,maar ik denk dat er toch eerst gedegen onderzoek gedaan moet worden ,om te kijken hoe dat komt.
Dus , vragen aan je arts,en die helpt je wel verder.