Klopt het dat de mensen uit Nigeria hun eigen zweet opdrinken , dat werd verteld op national Georgraphic

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (5)

Nou.. Zeker niet standaard. Wellicht dat er situaties zijn waarin mensen dat doen maar het is niet hun dagelijkse vochtvoorziening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me sterk. Zweet is zout en daar krijg je juist nog meer dorst van.

Als mensen niets anders drinken dan hun eigen zweet, dan duurt het niet lang voordat ze uitgedroogd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is daar momenteel een zware cholera epidemie. Cholera is een ziekte die met vuil drinkwater naar binnen komt. Mogelijk dus dat mensen hun eigen zweet momenteel als vocht innemen. Je moet toch wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het effectiever om eerst je eigen urine te drinken.

Zweet opdrinken nog nooit van gehoord, dus ben benieuwd en zeker naar de bron voor een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet