Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik las dat DNA kan beschadigen door verkeerde invloeden. Werkt dat dan ook nog door op volgende generaties?

We woonden boven een garage. Veel autodampen, en benzinegassen. Als we visite kregen roken zij dat vooral, wij zelf niet. Pa was een kettingroker. Als ik onze ouders meereken, zijn er van de 14 personen uit 1 gezin 7 met kanker, de helft dus. Ook onze dochter is overleden door kanker, een zoon van mijn zus is er gelukkig van genezen. Maar ik maak me wel wat bezorgt om mijn kleinkinderen.
De vormen van kanker waren verschillend; leukemie, non hodgkin, prostaatkanker, huidkanker, borstkanker.

Weet jij het antwoord?

/2500

het verschild per kanker of het erfelijk is en hoe groot die kans is. natuurlijk maakt het ook nog uit of die omstandigheden die toen invloed hebben gehad nu nog steeds aan de orde is, en of er voor het wonen boven de garage al sprake is van kanker, maar een advies van mij: verzamel deze gegevens grondig, en ga ermee naar een arts want wat random mensen van internet gaan je hier geen antwoord op kunnen geven. blijf hier niet zelf mee zitten!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100