hoe zijn ziektes ontstaan?

Want het lijkt mij dat de mens de ziektes niet zelf gemaakt heeft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2.6K

Het beste antwoord

Ziektes worden over het algemeen veroorzaakt door bacteriën en virussen.
Die twee zijn net als mensen gewoon levende organismen die proberen te overleven.

Kort door de bocht:
Ze zijn net als ons geëvolueerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoals mijn voorganger al zegt, ze worden veroorzaakt door bacteriën en virussen. Maar ander zitten gewoon in onze genen meegebakken en slaan toe als het lichaam daar aanleiding toe geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziektes ontstaan door invloeden van buitenaf, zoals ziektekiemen, giftige stoffen of geweld, door aangeboren of verworven lichamelijke of geestelijke afwijkingen en/of door verkeerde leefgewoontes, zoals verkeerd eten en gebrek aan lichaamsbeweging.

Meestal is er sprake van een aantal factoren die elkaar versterken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn niet supirieur daardoor kunnen bacterien en virussen de mens ziek maken