Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb al een halve week nog 0.4 graden verhoging wat kan ik hieraan doen?

Ik vraag mij af waarom dit laatste beetje maar niet weggaat en wat ik hier dus tegen kan doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
voordat ik verhoging kreeg heb ik een tijd lang koorts gehad van 38.5 en lager dus het is beter dan dat!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het is maar de vraag of je met 38.5 wel koorts had.
En het is maar de vraag of je wel "verhoging" hebt
met 0.4 graden.

Dat is toch niet zo precies te meten.
Neem eens een andere thermometer.
Dan heb je dat verschil al heel snel.

Bovendien: weet jij wat jouw normale en standaard lichaamstemperatuur is?
En dat op ieder moment van de dag?

Voor de mens ligt de normale lichaamstemperatuur tussen de 35,8° en 38° Celsius .
Er bestaat een zekere dagelijkse variatie; 's nachts om ca 3 uur is de temperatuur het laagst, 's avonds om ca. 18 uur het hoogst;
daarnaast kan bij grote lichamelijke inspanning de temperatuur tot boven de 38,5°C oplopen zonder dat dit abnormaal kan worden genoemd.

Maar je dus maar geen zorgen. 0.4 is niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets aan het handje toch?
+
Je temperatuur wordt ook beïnvloed door je cyclus. Gebruik je geen hormonale anticonceptie, dan zal na je eisprong je temperatuur pakweg een halve graad stijgen, tot aan je menstruatie.
Dus misschien is er zoiets aan de hand.
Het kan ook zijn dat je lijf nog aan het 'opruimen' is na de koorts, dan zal je temperatuur vanzelf zakken.
Ik zou me niet druk maken om 0,4 graden verhoging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0.4 graden is helemaal geen verhoging.
Dus je hoeft er niks aan te doen.

Ik zou je eerder aanraden om te stoppen met constant temperaturen: Je praat jezelf op deze manier iets aan dat niet het geval is.

Het is de laatste dagen weer eens warm weer geweest na de koude winter. Ons lichaam moet daar aan wennen, en dan is het niet bijzonder dat onze lichaamstemperatuur een paar dagen wat hoger is.

Kortom: Er is niks aan de hand. Leg je thermometer maar terug in het medicijnkastje en verklaar jezelf beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.4 is een heel gewone temperatuur hoor.
We hebben gemiddeld 37 , maar het kan dus per persoon verschillen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding