waarom heet het 'outlet' als de prijzen alsnog torenhoog zijn?

Bij het woord outlet denk ik aan koopjes, zo wordt het nl.wel gepresenteerd. Ik heb ooit in de outlet van Miss Etam een broek gekocht voor één euro. Zaterdag naar Designer Outlet Roermond geweest maar de prijzen liggen niet ver van de prijzen die normaal in de winkel gevraagd worden. Zag een leuke tas voor 1100 euro. Dat noem ik geen outletprijs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (5)

Een outlet store is helemaal geen ramsj winkel. Outlet stores verkopen rechtstreeks van de fabrikant. In theorie is elke single brand store een outlet store. In de praktijk noemen we het outlet als er wel het kennelijke idee is dat verkoop rechtstreeks van de fabrikant een prijsvoordeel voor de consument oplevert. Er zit immers geen retailer meer tussen. Dit soort winkels wil ook nog wel eens restpartijen verkopen. Voor de rest is het niet goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte designer tas is nog veel duurder... in die zin is het echt een DESIGNER outlet.
Voor een normale outlet kun je normale prijzen verwachten, bij een designer outlet niet :-) Goud blijft goud. Design blijft design.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een outlet verkopen ze merken; verstandige mensen kopen geen merk maar een tas.

Toegevoegd na 9 uur:
Bekende merken laten hun producten door dezelfde fabriek maken in China als de onbekende.
Je betaalt alleen veel meer omdat je de reclamecampagne moet betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Outlet hoeft volgens mij inderdaad niet per se te betekenen dat de prijs ook laag is. Volgens mij wordt outlet voor verschillende dingen gebruikt. Ten eerste heb je de outlet mall, zoals Batavia stad, waar ze met z'n allen bij elkaar zitten. Ook heb je de outlet in de zin van een oudere collectie of spullen die niet voldoen aan de kwaliteitseisen (keuze B/productiefoutje) die dan voor meestal lagere prijzen worden verkocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen denken dat ze bij een outlet een "koopje" kunnen vinden.
Kortom de naam verkoopt en trekt mensen aan.
Dure producten zijn vaak weliswaar goedkoper maar blijven redelijk aan de prijs/torenhoog.
T is wat een gek er voor geeft zeg ik altijd.