Hoe kan je leren door je buik te ademen?

Het moet op een gegeven moment automatisch gaan. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

door je te concentreren op je ademhaling..
door je neus in..en door je mond uit.. en opletten dat je het door je buik doet

oefening baart kunst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je buik ademen, of anders gezegd laag ademen, kun je doen door dit veel te oefenen.
Je ademt dan door je neus in en stelt je voor dat je de ingeademde adem naar je navel laat zakken. Dan gaat je buik opzetten en daarna laat je alles los en begin je weer opnieuw.
Voordelen zijn dat je meer zuurstof binnen krijgt en meer ontspannen wordt.
Je kunt dit ook goed gebruiken voor als je gespannen bent en hoog gaat ademen (kort in en uit op borsthoogte). ALs je dat merkt doe je de oefening hierboven weer en word je rustiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een man ademt al laag (door je buik zoals jij het noemt). Het is niet door je buik. Maar je zuigt eerst het onderste gedeelte van je longen vol. Als je niet laag ademt, adem je alleen in het bovenste gedeelte.

Ga op de grond liggen. Als je ligt adem je automatisch laag. Leg je handen een beetje op de zijkant van je longen onderin. Je voelt je longen omhoog gaan.

Doe ditzelfde, maar dan staand. Langzaam lucht inademen en concentreer je erop dat dit onderin moet, zet je buik uit, dan lukt het even beter.

Adem weer uit en denk aan een puntzak. De zak knijp je van onderen in en langzaam gaat de zak leeg.

Je moet het vaak oefenen en als je b.v. een blaasinstrument bespeelt moet je dit zo doen. Dan denk je er altijd aan, omdat je er bewust mee bezig bent. Op een gegeven moment gaat dit vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ademhalingstherapie bij de fysiotherapie zij leren je dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je handen op je buik leggen, je concentreert je op je ademhaling (je kan je ogen dicht doen om je concentratie te verbeteren) en probeert bij elke keer dat je inademt je buik te vullen met lucht. Je voelt je handen dan meegaan. In eerste instantie zal je dit heel bewust moeten oefenen. Op een gegeven moment zal het makkelijker gaan. Zeker op momenten dat je spanning voelt, kan het helpen om even heel bewust met je buik te ademen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je voor dat er een gewicht op je schouders ligt die ze naar beneden duwen. Adem in, en doe net alsof je je schouder dan niet kan bewegen. Elke teug weer, dan adem je bijna helemaal met je buik. Dit werkt erg ontspannend!
Doe de gemakkelijke oefening op elk moment als je er maar aan denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Je zal altijd door je neusmond blijven ademen. Er is namelijk geen verbinding tussen je buikholte en je longen.

Als je met je buik ademen bedoelt: Ga op je rug liggen en leg een potje oid op je buik. Focus er op dat dat potje op en neer gaan met elke ademteug. Doe dit regelmatig. Na verloop van tijd weet je hoe je moet ademen. Dan kan je gewoon erop letten dat je het op die manier doet, en wen je het aan.