Kun je plots overlijden na een voedselvergiftiging?

Dus dat je binnen 24 uur overlijdt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
18.3K
erotisi
7 jaar geleden
http://blog.indonesiepagina.nl/entry/201401060400/australische_moeder_en_dochter_dood_na_voedselvergiftiging.php Maar mogelijk speelt hier een voedselallergie
erotisi
7 jaar geleden
Plots overlijden lijkt vaak niet het geval maar soms wordt wel vermoed dat een vergiftiging dodelijk kan zijn op langere termijn: http://rense.com/general34/deaths.htm
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik meen vorige week een bericht gelezen te hebben van een Nederlands stel dat een hapje ging eten op de Dominicaanse Republiek en de maaltijd niet hebben overleefd.

Antwoorden (4)

Nee, wanneer je verder gezond bent dan kun je een voedselvergiftiging goed doorstaan.
Voedselvergiftiging komt door het eten van voedsel dat besmet is met een virus, een bacterie of een parasiet. Van voedselvergiftiging kunt u heel ziek worden. De verschijnselen zijn:
misselijkheid;
overgeven;
buikkrampen;
diarree, soms met bloed en slijm;
soms (hoge) koorts, winderigheid en een opgeblazen gevoel.
Meestal ontstaan de verschijnselen binnen een paar uur na het eten van besmet voedsel. Maar het kan ook dagen duren voor er klachten ontstaan.

Voedselvergiftiging komt vaak voor. U hoeft er meestal niet mee naar de dokter. De klachten gaan vaak vanzelf over. Alleen bij heel erge klachten (hoge koorts, ernstige diarree) is het verstandig naar de huisarts te gaan.
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Min: De vraag is of het kan, niet of het waarschijnlijk is.
Ja, maar dat is afhankelijk van het soort vergiftiging dat je binnen gekregen hebt. Van een beetje bedorven voedsel ga je niet zo snel dood, maar van een verkeerd bereidde kogelvis wel.
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
Maar niet binnen 24 uur denk ik. http://nos.nl/artikel/436248-lekker-dodelijk-bereid-zelf-je-kogelvis.html
Ja, dat kan. Als iemand een flinke portie cyanide of arsenicum in je voedsel heeft verwerkt.
7 jaar geleden
Ja dat kan, hoewel vaker bij de wat oudere mensen.en/of met verminderde weerstand(Geldt overigens voor vele infectieziekten).

Vriend van mij ( destijds in de 70) had met zijn vrouw onderweg bij wegrestaurant gesmuld van broodjes spiegelei....
Ziek en braken en koorts in de eerste 7 uur , en na overleg en bellen met HA post gelijk door naar SEH en was binnen 23 uur ook al overleden.

Maar hoorde later dat dit meestal in ziekenhuis goed te behandelen is met een van infuus NaCl 0,45 % + Glucose 2,5 % behandelt, en dodelijk daarom niet vaak voorkomt ;)