Waarom halen de makers van sigaretten/tabak gewoon niet de giftige stoffen er uit die longkanker en hartziektes veroorzaken?

Waarom komt de tabaksindustrie niet op de idee om de giftige stoffen die longkanker en hartziekten veroorzaken er gewoon uit te halen.
Zo kunnen mensen die blijven willen roken blijven roken........
Men hoort altijd dat in sigaretten chemische stoffen er in zitten,maar waarom moet dat dan kan men deze niet er uit halen?
Ik heb wel eens gehoord dat de merk American Spirit niet zo chemisch is hoe andere sigaretten,maar op dat waar is weet ik niet,ik heb ze ook wel eens gerookt maar het voelt als ik nog dieper moet inhaleren als bij normale sigaretten.
Dus misschien weten jullie antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Slecht een deel van een sigaret is tabak, de rest toevoegingen e.d ( kijk maar eens op youtube hoe het gemaakt wordt). Verder blijft bij alles wat je verbrand wat plantaardig is teer vrijkomen. Dit is niet te voorkomen.

En waarom voegen ze dat allemaal toe?:
Er zitten giftige ''smaakstoffen'' in, zoals aceton etc. om de echte smaak van tabak te verbergen. Verder is tabak (dacht ik ) ook beetje radioactief, er zit een bepaalde isotoop in.
Er zit meestal ook suiker in een sigaret( gehoord / gelezen) waardoor het extra verslavend is, ( het versterkt het effect van nicotine). Maar daar komen ook weer giftige stoffen bij vrij ( bij verbranding)

En waarom ze het er niet uithalen:
Ze hebben het er in gestopt, het werd nog verslavender, en de smaak ook beter ( denk ik ). Dan willen ze dat natuurlijk niet eruit halen omdat mensen niet snel beginnen met roken als het zo vies smaakt dat je een uur erna nog een bittere smaak hebt.

Dit lijkt mij waarom ze het erin laten.

American Spirit heb ik ook eens van gehoord en ben er zeer benieuwd naar, het is puur tabak zonder additieven, ( let op, er zit natuurlijk wel nicotine in). Er zijn ook filmpjes van op youtube, dat je bijvoorbeeld minder ervan hoest e.d ( zei iemand op youtube). Of dit allemaal waar is weet ik niet, maar denk dat het zonder al die chemische toestanden, natuurlijk wel schadelijk is, maar wel in (iets) mindere mate ( denk ik).

Sorry vanwege de vele haakjes, ik weet niet veel zeker over sigaretten en de industrie..

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
willen mensen die minnetjes geven wel even vertellen waarom...

Andere antwoorden (4)

Die giftige stoffen komen vrij bij verbranding. Er komen minimaal 8000 verschillende verbindingen vrij. Het is volstrekt onmogelijk al die 8000 verbindingen te voorkomen zonder gewoon de hele tabak weg te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sterker nog, de tabaksindustrie doet er juist met opzet stofjes in waardoor het allemaal nog verslaafder wordt, zoals bepaalde zoet- en andere middelen.
Waardoor er alleen maar meer onverkwikkelijke chemische verbindingen ontstaan bij het verbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen het niet. Met alle respect maar het is toch bizar dat mensen bewust rook in hun longen inhaleren? En dat doen ze toch alleen maar omdat er zich in die chemicaliënmix stofjes bevinden waardoor ze zich lekker voelen? Waarom dienen ze die stofjes dan niet toe op een manier die de longen spaart? Kennelijk is de tabaksindustrie er in eeuwenlang niet in geslaagd is om een veilig genotmiddel te maken. Stelletje prutsers. Ik zou ze gewoon boycotten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Wanneer je tabak een uurtje in een bakje water legt en dan spoelt en uitknijpt verdwijnt er heel wat troep. Dan uit elkaar trekken en vervolgens laten drogen. En weer op de juiste vochtigheid brengen met een aardappelschil in het pakje. In het begin is het wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs als je zelf tabak zou verbouwen (kan prima in Nederland, mag alleen niet) en dat zou drogen en roken, dan nog zitten er talloze giftige stoffen in.
Als je over zou stappen op bijvoorbeeld nicotinevervangers (kauwgom pleisters), dan houd je je longen wel schoon, maar nicotine op zichzelf is ook geen gezonde stof.
Dus de enige manier om alle rotzooi uit tabak te halen bestaat niet.
Dat nog geheel los van de enorme hoeveelheid stofjes die toegevoegd worden in verband met de smaak, de geur, enzovoorts.