Van de dokter mag ik geen vettig of pittig eten, maar wat houdt vettig eten precies in?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
3 jaar geleden
Dit kun je aan je dokter vragen, of je vraagt een doorverwijzing naar een dietist.
tinus1969
3 jaar geleden
Wat is de reden da je niet vettig/pittig mag eten?

Antwoorden (3)

Niets wat gefrituurd is, niets wat in of met veel boter of olie bereid is. Dus geen snacks of chips en geen dik met roomboter besmeerde boterham.
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Van mij een plus. Ik begrijp die min niet.
Pieterke
3 jaar geleden
Die min is kennelijk weer verwijderd.
Hoe minder verzadigd vet je eet, hoe beter. Vaak kun je op het etiket van een product zien hoeveel verzadigd vet erin zit. Lees daarom het etiket als je boodschappen doet en vergelijk de hoeveelheid verzadigd vet.

Producten met veel verzadigd vet
Vet vlees, zoals:

Frikandel
Hamburgers
Salami
Shoarmavlees
Slavinken
Worst (alle soorten dus ook smeerworst en boterhamworst)
Roomboter en pakjes (harde) margarine
Volle zuivelproducten, zoals:
Volle melk
Volle yoghurt
Volvette 48+ kaas
Roomijs
Koek en andere extra’s, zoals:
Chocolade
Gebak
Hartige snacks (zoals een saucijzenbroodje)
Bladerdeegzoutjes (zoals een kaasvlinder)
3 jaar geleden
Is de reden dat je maagklachten hebt? Dan zou ik ook niet te kruidig eten, naast vet eten, zoals onder beschreven. Beetje aardig zijn voor je maag ;-)