word paracetamol gesubsidieerd?

vandaag voor het eerst van mijn leven gekocht. het viel me op hoe goedkoop het was. 45 cent voor 20 pillen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
39 cent voor 20 tabletten bij de Aldi.

Het beste antwoord

Patent op paracetamol is lang geleden verlopen, waardoor bij wijze van spreken iedereen het mag produceren. Het is een goedkope en meestal prima pijnstiller maar omdat het vrij verkrijgbaar is betekent het nog niet dat het een volkomen onschuldig middel is. De Aldi verkoopt 20 tabletten voor 39 eurocent. Twee cent per tablet. Je vraagt je af waar ze het voor doen. Ik denk lage-lonen-landen. Geen subsidie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ook niet alle paracetamol is vrij verkrijgbaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha, een lacune in mijn kennis! Vertel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tramadol is ook een paracetamol achtige en slechts op recept verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol is meestal de eerste stap op de weg van de pijnstilling, NSAID's de tweede en middelen als Tramadol en paracetamol met codëine de derde. Vervolgens morfinenabootsers, zoals Fentanyl. Daarna komt de echte morfine aan bod.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Codeïne. Ander toetsenbord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben hierboven niet helemaal duidelijk geweest. Paracetamol en tramadol zijn twee verschillende stoffen.

Andere antwoorden (3)

Nee het wordt niet gesubsidieerd.
Het is zo goedkoop omdat het patent al voorbij is en dat er nu vele fabrikanten het maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,datwordt het niet, maar er zijn wel prijsverschillen. Jij hebt volgens mij één van de goedkoopste soorten gekocht, met ook niet zo veel werkzame stof er in. Want daar zit ook verschil in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
500 mg paracetamol is 500 mg, hoor, de hoeveelheid in één standaard tablet paracetamol. Ik heb echter wel kleinere tabletten gezien, ook van 500 mg. Daar zit minder vulstof in, niet minder werkzame stof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt niet, paracetamol merkloos van dezelfde sterkte als paracetamol met een merk is veel goedkoper dan die met dat merk, en werkt precies hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.kring-apotheek.nl/uploads/usersftp//kring/Internet/Consumenten/Huismerk/Paracetamol_Zetpil.pdf
De kring apotheek heeft ze in meerdere sterktes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze worden weliswaar niet oraal toegediend, maar toch......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, zetpillen heb je van 120 to 1000 mg. Die krengen zijn niet te vreten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij vergeet je dat kleine maar oh zo belangrijke voorzetseltje: OM.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
! Je hebt gelijk. (maar ik ook) :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit geprobeerd, Kees?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik zou de mensen die ooit dat wel gedaan hebben niet graag de kost willen geven. :-) Ik kan me enigszins voorstellen hoe een hap farmaceutisch verantwoorde cacaoboter smaakt, laat staan met een bitter stofje als paracetamol erdoor. Voor geen meter, geloof me...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enfin, ik ben nieuwsgierig en ergens toch een beetje geschift, kennelijk. Ik ga het morgen eens proberen, als je het niet erg vindt met een suppositorium van 120 mg. Overdrijven is tenslotte een heel apart maar ander vak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geprobeerd. Een paracetamol suppositorium smaakt ietwat bitter, zoals ik verwachtte. Het ding geeft aanvankelijk een wat vreemd mondgevoel, wat korrelig. Ik heb het spul niet doorgeslikt (had geen hoofdpijn) maar met wat moeite en een slok water zou ik dat wel voor elkaar gekregen hebben. Neuh, niet bepaald mijn lievelingskostje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij allemaal niet over hebt,voor het menselijk welbevinden! Wat ik me trouwens afvraag: Zal het op die manier ook effectief zijn?
Overigens een zeer interessante site dat metabool.com
maar voor een 75 jarige diabeet,die alle complicaties van het diabeet (type 2 ) zijn al ondergaan heeft en toch zo gezond mogelijk leeft( althans probeert) niet meer zo noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, Moolkeesje. 't Is meer paraffine-achtig dan cacaoboter, denk ik, zo'n PCM-supp. De boel smelt ook wel in de maag zodat de werkzame stof daar ook vrij zal komen en geresorbeerd wordt, dunkt mij. Ik denk dat het voor niemand te laat is om zich lekkerder te voelen door gezonder te leven. Volkomen begrijpelijk dat je op je vijfenzeventigste andere keuzes maakt dan op je vijftigste of je twintigste. Ik ben wel bang dat de keuzes van de oudste en de jongste groep op heel verschillende gronden dichterbij elkaar liggen dan bij die van de middengroep. :-)
Paracetamol wordt al meer dan 120 jaar gemaakt. Het is een goed begrepen chemische (en niet-gepatenteerde, ook belangrijk) proces. De vraag is enorm evenals het aanbod. Ik heb geen precieze cijfers maar wereldwijd zullen er wel vele tientallen miljoenen van die pilletjes geproduceerd worden. Dat houdt de prijs laag. Het wordt zeker niet gesubsidieerd.