Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moeder wil testament maken.is gezond van geest.maar heeft ziekte van Parkinson.kan niet zelf schrijven.wat kan moeder doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

moeder moet naar de notaris gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd notaris ten eerste, eventueel video bij notaris of digitale handtekening.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ja, naar de notaris. Daar kan ze precies aangeven hoe ze het wil hebben en wat ze er in wil hebben. En de notaris heeft vast ook nog wel punten waar je moeder nog helemaal niet aan gedacht heeft (weet ik uit ervaring). De notaris stelt het testament op en je moeder hoeft het, na lezing en akkoordbevinding, alleen te ondertekenen.
De notaris zorgt dat het hn het Centraal Testamentenregister terecht komt en je moeder krijgt ook een exemplaar mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze moet alles zowiezo bij de notaris laten opmaken, als ze nu nog goed bij geest is, zou ze bv ook alvast op een bandje kunnen inspreken,stel dat je moeder ineens niet meer zou kunnen praten..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand schrijft zijn/haar testament zelf,
dus dat ze niet kan schrijven maakt niet uit.

Ze kan de belangrijkste dingen aan een van haar
kinderen of een vertrouweling dicteren. Dan heeft ze tijd om er over na te denken.

Hier is een stappenplan en tips, aangevuld met de mogelijkheid om vrijblijvend advies te vragen aan de notaris en/of de financieel adviseur
Stap 1: zeker weten wat ik heb.
Stap 2: zeker weten wat ik wil.
Stap 3: zeker weten dat het gebeurt.

http://www.mijnerfenisgoedgeregeld.nl/overzekerweten/het3stappenplan/?gclid=CISp2sfjn6QCFZs1DgodQDkj4w
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel degelijk je testament zelf schrijven alleen moet hij dan ondertekend zijn door vier of zes (weet ik even niet uit mijn hoofd) getuigen die ondubbelzinnig kunnen snappen wat er staat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding