Hoe zorg ik ervoor dat ik bij m'n tenen kan?

Ik wil graag met me handen bij m'n tenen kunnen zonder door m'n knieën te gaan. Dus benen gestrekt en dan bukken naar je tenen. Zijn hier oefeningen voor ? Kan je dit trainen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kun je trainen. Door te trainen. Heel vaak en heel veel te trainen.

Het beste antwoord

Heel simpel.... heeeeeel vaak doen en dan kom je op een gegeven moment verder. Het is nl een kwestie van je spieren oprekken. Tenzij je problemen met je ruggegraat hebt, dan kan je het misschien nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Elke dag oefenen inderdaad. En eerst spieren opwarmen! En niet te snel willen, rustig opbouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goede toevoeging, rustig opbouwen!
Amadea
12 jaar geleden
Of je moet het van nature kunnen. Ik ben niet erg lenig, maar kan probleemloos mijn tenen aanraken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan zou hij deze vraag niet gesteld hebben...
Amadea
12 jaar geleden
Ja, natuurlijk. Maar ik bedoelde het meer om de mensen die niet weten dat zij dit vanzelf kunnen te laten beseffen dat het niet hoeft te betekenen dat zij zo lenig zijn. Nog niet zo lang geleden was ik namelijk stomverbaasd dat anderen het zo goed van mij vonden dat ik dit zomaar kon. Voor de meeste mensen is het blijkbaar moeilijk!
Kimath
12 jaar geleden
ik ben er ook voor aan het oefenen. Wegens heupoperaties op jonge leeftijd ben ik minder flexibel dan de meeste mensen van mijn leeftijd.
Ik merk al vooruitgang, maar je moet echt rustig aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kimath, ik heb op jongere leeftijd lies operaties gehad, kan het daardoor komen dat ik ook niet echt lenig ben?
Kimath
12 jaar geleden
Dat kan, ik weet niet precies wat er bij een dergelijke operatie als bij jou gedaan word.
Ik weet alleen dat door mijn operaties de spieren lichtelijk verkort zijn, in vergelijking met iemand anders van mijn leeftijd en lengte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak doen,dat wel,maar niet op zo'n manier dat je je belast.
Dit is namelijk geen spiertraining waarbij je moet doordoen tot je het voelt of tot het pijn doet om resultaten te krijgen,neen,in dit geval is het een gewrichts en wervel training en die twee mag je niet forceren anders krijg je schade. De goede resultaten komen wel,maar langzaam,maar zeker.

Andere antwoorden (1)

Steeds bij het buigen blijven hangen en dan op je uitademing ontspannen. Dan rek je al vanzelf. Dus als je daar dan iets verder in doorstrekt kun je makkelijker oefenen.