Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht om heel vaak de wierrook te gebruiken? ;o

Ik raak er nu verslaafd aan eigenlijk...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet het niet. maar ik vroeg me gewoon af of het slecht is..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee, dat is niet slecht. Als je maar niet de rook binnen krijgt xD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de een houd van airwick lucht verfrissers en de ander van wierrook of wierrook stokjes, maar slecht is het niet, ik heb ook altijd wierrook stokjes aan al jaren en ik ben nog steeds er niet ziek van geworden

Toegevoegd na 7 minuten:
maar wel in goed geventileerde ruimtes gebruiken en niet direct inademen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om bij het ja te beginnen: wierook stoken is inderdaad slecht voor de gezondheid. Je hebt misschien wel eens een kachel van binnen gezien, of de raampjes van een kachel : bruin, zwart, en stinkend. Schoorsteenveger was vroeger echt een vies beroep vanwege al die resten die bij het stoken van dat fikkie vrijkomen.
Maar ja, is een wierookstokje stoken dan hetzelfde als een fikkie? Eigenlijk wel. Je kunt het volgende proefje doen : Neem een plaatje plexiglas en een wierookstokje dat je aansteekt in een bakje zand zodat het verticaal staat. Leg het plaatje er nu boven neer zodat de rook van je stokje als het ware tegen het plexiglas botst. Als je wierookstokje opgebrand is zul je voelen aan het plexiglas dat het een beetje vettig geworden is. Stook je nog een paar stokjes op zo'n manier zul je zien dat het plexi heel langzaam bruin wordt. Dit bruine spul noemen ze creosoot. En je kan wel nagaan dat je dat niet in je longen wil hebben ! Je kunt het proefje uitbreiden door bijvoorbeeld verschillende soorten wierook tegen zo'n glaasje te stoken of zelfs een sigaret zo op te branden. Je ziet door de aanslag hoe vies verbranding kan zijn. Stoffen die je kunt tegenkomen in Creosoot zijn onder meer aldehyden en acroleïne.
Het nieuws wordt nog slechter : Ze hebben in Taiwan onderzoek gedaan naar de kankerverwekkendheid van wierook en daaruit kwam dat monniken die lang in zo'n Boeddhistisch klooster waren en zich bezig hielden met het stoken van Sandelhout (hun type wierook) een groter risico liepen op kanker.(link)
Punt uit, einde oefening, wierook stoken kan je gezondheid schaden.
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o.o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan me een onderzoek herinneren dat het zelfs nog slechter is voor rokers.
Sorry dat ik hier een minnetje geef maar het is echt lood om oud ijzer als je het over ongezonde toestanden hebt.
De kinderen die in India de wierook aan de stokjes doen die hebben het zwaar en hebben een zeer ongezonde omgeving.
Dat ene stokje per avond is 0,0, schadelijk

Wij kunnen alleen maar genieten van de heerlijke geur die het geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding