Is het erg dat ik de zoetigheid van suiker pinda's niet kan proeven? ;o

Mijn moeder vond de suiker pinda's erg zoet maar ik vond van niet.. Ik proefde de suikers niet eens zo goed..
Is dit slecht? ;oo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

eet je toevallig veel suiker? Als je veel producten met suiker eet, dan proef je de suiker minder snel.

Zelf eet/drink ik bijna nooit iets met suiker, als ik dan wel eens iets eet waar suiker in zit, vind ik het echt super zoet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je smaakdrempel voor suiker ligt waarschijnlijk hoger als gevolg van je eetgewoontes.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zie ook deze link voor een goede uitleg: http://suikerwijzer.nl/meer-zoet-door-minder-suiker/
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neehoor. Bij iedereen werken de smaakpappilen anders en iedereen proeft dingen anders. Wanneer je veel zoute producten eet proef je minder snel dat iets zout is. Wat ook nog kan is dat je verkouden bent (geweest). Dan werken je smaakpappilen anders en proef je smaken veel minder.
Wat ook nog kan is dat je moeder bijna nooit zout eet of overgevoelig is voor zout. Dan proeft zij de pinda's erg zout terwijl er helemaal niet veel zout inzit.

Maar maak je geen zorgen, je bent niet ziek of iets dergelijks. Het maakt niks uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zout=Zoet