Weet er iemand tips om weer te gaan autorijden?

Ik heb al jaren mijn rijbewijs maar ik rij niet meer. Ik durf het niet meer. Er is niks gebeurt maar ik voel me gewoon niet zeker. Weet iemand tips of weet iemand een rijschool in Brabant (noord oost) die hier iets mee kan?
bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Je kunt speciaal daarvoor bestemde lessen nemen. Je kunt natuurlijk wel rijden, maar je onzekerheid moet worden weggenomen. Ik zou het eens informeren bij een goed bekend staande rijschool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (7)

volgens mij heeft bijna elke rijschool wel een soort van bijlesje ofzo. succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Elke rijschool kan dat. Gewoon opbellen, uitleggen en een afspraak maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook zelf met iemand die een rijbewijs heeft weer gaan oefenen op grote pakeerplaatsen.
of anders naar een rijschool bellen en wat lessen weer nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bron vind je een hele lijst rij-angstcoaches.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Misschien heb je hier iets aan? Autorijschool Annette Helpt u bij Rijangst en verzorgt Rijlessen in Tilburg en omstreken.

Toegevoegd na 47 seconden:
http://www.uw-adres.nl/rijlessen-opfriscursus-theorielessen-tilburg-33f286a300.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter om die angsten te verwerken middels therapie of een psycholoog.
Je hebt die angsten niet voor niets ontwikkeld. Daar zit wat achter.

Geen autorijschool die achter die muur van jouw kan kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel lang niet hebt gereden is het verstandig om naar een rij-instructeur om te zien. Er is in de laatste jaren nogal wat veranderd. Neem bijvoorbeeld de rotondes. Veel ouderen weten niet hoe ze daar mee om moeten gaan en maken voor anderen verwarrende fouten.

Ikzelf had 20 jaar geen auto meer bestuurd en heb 4 lessen genomen en aan de instructeur gevraagd of ik weer aan de eisen voldeed om zelfstandig aan het verkeer deel te kunnen nemen.

Gelukkig zei hij: prima, je rijdt goed. Dat geeft een zekerheid, die je niet krijgt als je op eigen houtje of bij een bekende in de auto wat schuchtere pogingen doet.

Voor een kleine honderd euro heb je dan toch de zekerheid, dat je niet bent afgegleden en zijn ook de nieuwe verkeersregels weer aangescherpt.
Ivana