Wanneer gaan lichaamsdelen 'slapen'?

Dat het een beetje gaat prikken, ja je weet het wel :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Slapende ledematen – Hoe ontstaat een slapend lichaamsdeel?

Transient paresthesia ofwel slapende ledematen ontstaan door een (tijdelijke) slechte doorbloeding van een lichaamsdeel. Door het afknellen van een lichaamsdeel worden elektrochemische pulsen niet goed doorgegeven van en naar de zenuwen. Hierdoor verliezen de hersenen (deels) het contact met dit lichaamsdeel. Door het gebrek aan bloed wordt het lichaamsdeel slap. Het excentrieke tintelende gevoel dat volgt is de gewaarwording van de hersenen dat bepaalde zenuwen geen informatie doorgeven en andere zenuwen juist heel veel. Het is dus een signaal aan de hersenen dat je je houding moet veranderen
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Transient paresthesia ofwel slapende ledematen ontstaan door een (tijdelijke) slechte doorbloeding van een lichaamsdeel. Door het afknellen van een lichaamsdeel worden elektrochemische pulsen niet goed doorgegeven van en naar de zenuwen. Hierdoor verliezen de hersenen (deels) het contact met dit lichaamsdeel. Door het gebrek aan bloed wordt het lichaamsdeel slap. Het excentrieke tintelende gevoel dat volgt is de gewaarwording van de hersenen dat bepaalde zenuwen geen informatie doorgeven en andere zenuwen juist heel veel. Het is dus een signaal aan de hersenen dat je je houding moet veranderen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je te lang n zenuw af knelt of afsluit.in n bepaalde houding kan je hand,been,voet gaan slapen.tenminste als jezelf wakker bent en denkt relaxed te zitten,liggen,hangen.verander van houding en t gaat vanzelf weg.(kan zeer pijnlijk zijn):)