Hoe kan je zien dat je gebruikt word als vriendin ?

Toegevoegd na 16 uur:
Zoals in reactie: Het gaat hier om vriendin

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Het lijkt dan alsof direct contact vermeden wordt. Met name direct oogcontact. Als je directe vragen stelt, krijg je een min of meer open antwoord. "Neus-bloedt-houding" van je wederhelft, het ligt gewoon aan jou dus. Je ziet het gewoon verkeerd (wat dus niet zo is).

Wat vooral belangrijk is is om te luisteren naar je gevoel. Je gevoel liegt nooit. Hoe moeilijk het ook is, je moet ervan uitgaan dat het echt zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je het gevoel krijgt dat je een vloermat bent, dan word je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er totaal geen rekening met jou wordt gehouden maar jij moet dat wel bij hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij altijd iets doet voor die ander en er nooit eens wat voor terugkrijgt. Je wordt zogezegd gedoogd, omdat je een goed hulpje bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat gevoel hebt dan zal het wel zo zijn. Je vraagt hier alleen om een bevestiging van iets wat je al sterk vermoed of al weet. Neem je maatregelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er slijtage is word je gebruikt; als dat niet is, word je relatie onderhouden, is er groei, dan heb je een toprelatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede vriendschap is als een spelletje pingpong : je hebt de ander nodig, om de bal te kunnen spelen.
Als je alleen maar ballen naar de overkant slaat, maar er komt nooit een bal terug, dan is er geen evenwichtigheid in geven en nemen, en dan raakt je emmertje balletjes leeg....
Die balletjes kunnen van alles zijn : Tijd voor elkaar, kleine kadootjes, de ander verrassen door iets te doen waar de ander een hekel aan heeft maar wat toch moet gebeuren, er 'zijn' voor de ander en luisteren en steunen, als er iets vervelends is gebeurd....

Of als een roeiboot : als je allebei aan de riemen trekt, kom je een heel eind; als er maar één van de twee roeit, draai je in een cirkeltje rond, en kom je nergens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij degene bent die overwegend investeert , terwijl de ander vooral profiteert.
Dit kan op het gebied van attenties, klussen die gedaan moeten worden, elkaar ruimte, warmte, gezelligheid , troost, een luisterend oor e.d. bieden, maar ook ten aanzien van keuzen die gemaakt worden. Welk huis, waarheen op vakantie, welke auto, boot, kleur verf, vrienden, eten, dieren enzovoort . Wie bepaalt ; wie geeft de doorslag.
In een gezonde relatie is er sprake van evenwicht. Op het ene gebied zal de een domineren, in andere dingen juist weer de ander. Iemand die weinig belangstelling heeft voor het inrichten van een huis, zal dit met liefde aan de partner overlaten. Iemand die de hele dag kan doen wat hij zij wil, zal een partner met een zware baan 's avonds niet meer confronteren met een gigantische afwas, maar hem/ haar een luie stoel of een heerlijk geurend bad gunnen.
Soms valt het niet mee om in te schatten of er nu sprake is van ' gebruik' . Dit kan komen omdat iemand een voorbeeld heeft gehad (moeder / vader / zus enz.) waar een persoon op handen gedragen en voortdurend in de watten wordt / werd gelegd. Dit kan het beeld van wat ' normaal' is, nogal vertekenen.
Toen ' werkende moeders' nog niet standaard was, zag je links en rechts dat vrouwen overbelast waren, omdat de mannen thuis niets deden. Zij namen het patroon mee van de eigen vader, die het huis als terrein van de vrouw zagen evenals de zorg voor kinderen.
Tegenwoordig vindt iedereen het heel gewoon dat ook vaders zorgdagen hebben, ramen lappen, koken of de was ophangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou goed observeren lichaamstaal kan ook belangrijk zij n je kan als je het gevoel hebt dat je bedrogeb word ook gewoon vragen dan weten ze in ieder geval dat je het door heb en dan gsm is ook belangrijk als ze ineens meer met hun gsm bezig zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je merkt dat doordat de vriendschap je wel energie kost, maar je er geen energie van krijgt.