Vermoeidheid is een uitputtingsverschijnsel. Het kan betekenen dat je lichaam toe is aan rust maar ook dat er een tekort is aan één of meer essentiële stoffen zoals zuurstof of vitamines. Ook stress vreet energie.

Het beste kun je dus achterhalen waardoor die vermoeidheid ontstaat. Slaap je voldoende en heb je geen overmatige last van stress dan zou je eens naar je voeding kunnen kijken. Een tekort aan vitamines of sporenelementen kan heel goed vermoeidheid veroorzaken. Ook moet je denken aan overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen, een beginnende diabetes of je schildklierfuncties.

Dergelijke vragen vindt een huisarts helemaal niet vreemd. Grote kans dat je met een labformulier heengezonden wordt om een aantal van deze factoren in kaart te brengen of uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

lekker rusten op de bank met een goed glas wijn, of melk.
Sporten wil ook wel helpen, hoe dom het ook klinkt, maar knap je van op.
Ga wandelen bijv...nu nog mooi weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voldoende rusten.
Veel groente en fruit eten.
Regelmatig pauzes inlassen.
Veel water drinken.
Stress vermijden of aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk na waarom je moe bent. Als er geen lichamelijke reden voor is, is afleiding en beweging goed. Je moet je er wel toe zetten en dat is lastig, eigenlijk zou je het liefst op de bank gaan liggen natuurlijk.
Ga een eind lopen, ga naar een leuke winkel (zonder iets te kopen desnoods), ga in de tuin in de weer, ga een kast leeghalen en opruimen, stap op de fiets en ga een mooi rondje fietsen en trakteer jezelf op een kop koffie op een terrasje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enegie drinken of een flink kop koffie colla enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen cafeïne en theïne meer drinken, weinig suiker gebruiken en regelmatig kleine hoeveelheden eten kan ook weleens helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een acute aanval: goed uitrekken, even bewegen (liefst buiten, een stukje wandelen of zo), bij sommigen helpt koffie/thee (wel met theïne!) of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens een lekker boek lezen, wandelen en genieten van een drankje.
Wat zeker helpt is een avond geen tv. maar lekker een plaat of dc opzetten en de telefoon eens helemaal uit of negeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien heel flauw, maar je moet je afvragen waarom je moe bent.
Ben je moe omdat teveel mensen tegen je aan praten, dan moet je rust zoeken.
Ben je moe omdat je teveel werkt, dan moet je minder werken.
Ben je moe omdat je niet gezond eet, dan moet je gezonder eten.
etc.. etc...

Het kan heel moeilijk zijn om erachter te komen waarom je moe bent. Vooral als je meer moe in je hoofd bent dan in je benen...

Als je lang moe blijft, en je leeft regelmatig, slaapt redelijk en eet gezond, dan moet je naar de dokter gaan, en je laten onderzoeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloed laten prikken. Wellicht heb je Pfeiffer of die wel gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij sommige mensen helpt het om koffie of red bull te drinken dat geeft dan een boost of je moet een handjevol water opeens in je gezicht gooien daar wordt je ook wel wakkerder en alerter van