Waar dienen onze tenen voor, en wat zouden we zonder moeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
om handdoeken in de badkamer op te pikken

Antwoorden (2)

In elk geval voor evenwicht tijdens het lopen. Zonder tenen kan je niet lopen; zelfs alleen zonder grote tenen is het al heel lastig.
Amadea
12 jaar geleden
Trek je sokken maar eens uit, en probeer een stukje te lopen terwijl je probeert om je tenen omhoog te houden!
Dan weet je gelijk de functie van je tenen.

Omdat de mens is geëvalueerd van primaat naar de hedendaagse mens zijn er nog sporen terug te vinden!
In het begin waren de tenen langer en de voeten buigzamer! op deze manier konden we beter klimmen.

Zonder tenen zouden we invalide zijn.