Wat is naast tandenpoetsen het beste middel tegen een overdosis knoflook?

3 tenen knoflook is de man is de damage ;) Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: 3 tenen knoflook de man

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ik zag laatst (onder andere bij de AH) after garlic liggen.

Dit staat op de site!

Veel mensen eten geen knoflook vόόr sociale activiteiten vanwege onprettige knoflookgeuren. Mondverfrissende middelen zoals kauwgom, pepermunt of tandpasta maskeren het probleem slechts tijdelijk in de mond, terwijl het probleem zich voordoet in ons gehele spijsverteringsstelsel.

Eindelijk is er een middel dat ingrediënten bevat die knoflookgeuren neutraliseren en een permanente oplossing biedt tegen dit probleem: AfterGarlic!

Toegevoegd na 1 minuut:
Hmmm..het filmpje erbij wordt niet geladen. Het is ook op de site te bekijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar de min? + ter compensatie. Uitstekend antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor de plusjes. Ik vraag me ook af waar de min vandaan komt. Zou fijn zijn als de minnetjes ook worden toegelicht :)

Andere antwoorden (9)

Halve liter koffie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Peterselie en mondwater (Listerine). En een tip voor de toekomst: zorg dat iedereen die je die avond ziet ook knoflook heeft gegeten, dan heeft niemand het meer door ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
En verder, een echte oplossing ertegen is er niet. Je zult het gewoon nog blijven ruiken vanavond (misschien morgen nog wel, is per persoon verschillend). Het spijt me...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij moeder leerde ik altijd dat pure chocolade helpt... Ik weet alleen niet of dat een smoesje was om iets lekkers te eten :) Het hielp wel volgens mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste middel tegen knoflookadem is TIJD! Je kunt bossen peterselie eten, liters koffie drinken, speciale capsules eten, niets helpt afdoende, alleen tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mondwater en goed gorgelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grootmoeders tip van Winiefred
Knoflook is gezond, maar geeft toch wel een vervelende geur. je kan toch knoflook gebruiken zonder deze nadelige gevolgen. Neem de teentjes look die je nodig hebt, ont­doe ze van de pel en zet ze op het vuur in een bodempje melk. Laat ze op een zacht vuurtje gaarkoken en maak ze dan met een vork klein. Wanneer je nu deze knoflook zoals gewoonlijk in je gerecht verwerkt, zal je wel de heerlijke smaak hebben zonder dat achteraf iemand merkt dat er knoflook op het menu stond. Gekookte knoflook geurt min­der sterk dan rauwe. Je kan ook de kiem verwijderen, dat vermindert de geur fel. Je kan de knoflook vervangen door de “roze” (de rocambole), die minder sterk is.
fremar
12 jaar geleden
Kauwen op een paar takjes verse peterselie en weg is het luchtje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tandenpoetsen helpt echt geen ene moer. De geur blijft nog steeds, je verdoezelt hem alleen een beetje.
Wat ik altijd doe is op een koffieboon kauwen. Dit is heel puur en dus heel sterk, en uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het werkt! Wel goed je mond leegspoelen daarna om de stukjes weg te krijgen, en tegen de koffiesmaak kun je daarna evt. wat mondwater nemen.
Ook peterselie schijnt te helpen, maar dit heb ik zelf niet uitgetest. Of het werkt kan ik je dus niet met zekerheid zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een aantal druppels maggi spoelen, en doorslikken. Maggi zorgt ook dat vieze geurtjes uit je koelkast verdwijnen.
Bronnen: