Mijn zoontje heeft van het spelen allemaal blaren onder z'n voetje die open zijn. Hij heeft veel pijn eraan wat verzacht de pijn? Hij is 2,5jaar oud.

Pijn onder voetje door blaren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (6)

Calendula zalf erop smeren. Dat geneest vrij snel.
Blaren gewoon zo laten, dat verdwijnt vanzelf. Niet doorprikken i.v.m. infectiegevaar. Bovendien doet het pijn als je het doorprikt.

Heeft hij op blote voetjes gelopen? Als hij dat niet gewend is, dan kan het inderdaad beschadigen. Zeker als hij nog zo klein is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blaren zijn een teken van verbranding, houd de blaren tenminste 20 minuten onder lauw (koud kan onderkoeling veroorzaken) stromend water. Daarnaast wellicht verstandig om blaarvorming te proberen te voorkomen in plaats van achteraf de symptomen te behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20 minuten is wel erg lang voor een kindje van 2,5 jaar...
Gaat het om een open blaar waarbij de huid deels weg is, ontsmet de blaar dan met Betadine jodiumoplossing en dek de blaar af met een steriel gaasje of pleister.

Raadpleeg uw huisarts bij hele grote blaren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd huid deels weg dus openblaar onder z'n voetje lastig met lopen, wat kan ik hem aan doen als we weg willen? Of wat te doen
Kijk op onderstaande link.
Maar is het niet raadzaam om eerst uw huisarts er naar te laten kijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank ga morgen zoiezo naar huisarts maar wou al wat info dank
wondpoeder (weet even de naam niet meer) kan ook goed helpen, aangezien dat geen vochtige substantie is zoals creme of zalf, en de wond moet juist droog zijn om te kunnen genezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de behandeling kun je compeed gebruiken. dit zijn speciale pleisters voor blaren, zijn niet erg duur en werken erg goed. ik heb ze zelf ook gehad en je merkt er helemaal niks van. ze komen niet los bij het douchen/zweten dus aanbrengen en de pijn is weg.

verder idd voorkomen ipv genezen ;)