Hoe kan ik minder huilen?

Ik ben een erg gevoelig type.. Als ik bijvoorbeeld ruzie heb met mijn vriend moet ik al huilen.. Of als ik naar huis ga en ik ben een weekend bij hem geweest (we wonen niet bij elkaar om de hoek) word ik soms ook verdrietig en ook als mijn ouders ergens mee bemoeien waarvan ik niet wil dat ze dat doen word ik al emotioneel.. ook als ik teleur word gesteld..

Hoe kan ik sterker in mijn schoenen komen te staan?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zin 5 moet tussen ouders en ergens het woordje zich komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb dat ook gehad, gaat nu beter. Wat ik toen heb gezegd, om het uit te leggen aan mijn vriend (nu mijn man), maar ook eigenlijk aan mezelf, is: Ik huil niet, ik loop over.
Ik zag het toen niet meer als huilen, hij ook niet, waardoor de druk er wat af ging. Als je het gaat zien als een lichamelijke reactie ergens op, wordt het al een stuk minder emotioneel beladen, dat scheelde bij mij echt.
Overigens ben ik nog steeds een redelijk emotioneel typ, maar niet zo erg meer als het was. Ik kan vooral snel ontroerd zijn, en dat is dan maar zo, dan loop ik weer over...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi verwoord :-)

Andere antwoorden (4)

Probeer er aan andere dingen te denken, aan iets waar je om moet lachen.

Of ga omhoog kijken en probeer zo min mogelijk te knipperen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je misschien een weerbaarheidscursus moet volgen en misschien ook in therapie gaan.
En je moet anderen in discussies niet te veel aandacht geven als ze heg niet met je eens zijn gewoon ergens anders over beginnen voordat je gaat huilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al zovaak een weerbaarheidscursus gedaan, maar dat werkt voor geen meter :P
Er is niks mis met huilen, het is zelfs goed voor je. Zo raak je o.a. afvalstofjes kwijt.

Als je het opvoelt komen, probeer dan aan iets ander te denken, aan iets leuks. Of bijt op je lip, helpt bij mij vaak.
Goed in en uit ademen, helpt ook vaak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij jezelf denken; zou ik hier over een jaar nog mee zitten en over nadenken? Zo nee,schenk er verder niet teveel aandacht aan. Druk maken moet je over grote, levensveranderende dingen, niet waar je nu toch even niks aan kan doen.