Kun je bij een oude bril alleen de glazen vervangen?

Ik heb een aantal jaar geleden een bril gekocht bij een eyelove verkooppunt omdat dit een stuk goedkoper was dan bij een opticien. De glazen in deze bril zijn niet meer de sterkte die ik nodig heb, en als ik de bril opzet krijg ik hoofdpijn. Is het mogelijk om het montuur te behouden en alleen de glazen te laten vervangen?

De bril is voor erbij, ik draag normaal lenzen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
6.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
heb ik ook wel eens gedaan, kan vaak prima. Ik heb zelfs eens huidige glazen in nieuw montuur laten zetten, omdat de oude niet beviel.
Ivana
8 jaar geleden
Als je nieuwe glazen bij de opticien besteld ben je heel wat meer geld kwijt, dan wanneer je een nieuwe eyelove bril koopt. Volgens mij levert erelove alleen complete brillen. Enkelvoudige 45 euro, dubbelfocus 95 euro.

Antwoorden (2)

Ja,dit is zeker mogelijk.Een opticien kan de nieuwe glazen in de passende vorm slijpen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou een opticien dat nog steeds doen als ze zien dat het montuur niet origineel van hun is?
fremar
8 jaar geleden
dan zou hij al heel klantonvriendelijk moeten zijn
Ivana
8 jaar geleden
Fremar, dan ben je minimaal het dubbele kwijt van een complete Eyelove bril. Mijn vorige bril (opticien ) kostte 1200 euro, nu heb ik een Eyelovebril voor 95 euro. Rara.....
Hangt ervan af.

Bij bepaalde glasdikten zijn bijv. randloze monturen niet mogelijk.

Maar in het algemeen zal het wel lukken.