Kan de Paradontax tandpasta niet wat minder vies gemaakt worden?

Het staat bekend als vieze, zoute tandpasta. De werking is prima, maar kan er niet een stofje aan toe worden gevoegd wat de zoute smaak wat neutraliseerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paradontax gebruik ik al jaren,de allerbeste!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien met een haring smaaktje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rocketbaby: tja..een stuk lekkerder maar ik dacht laat ik ook eens gezond en natuurlijk doen :-)
@barcaman: en al gewend aan de smaak?
@italklaas: blegh!! dan hoef ik 'm al helemaal niet meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vies, he......maar wel een goeie vraag!

Het beste antwoord

Paradontax heeft in het begin reclame gemaakt door juist de (vieze) smaak te benadrukken. Er stond een streepje op te tubbe met de tekst: tot hier toe zult u nog even moeten wennen aan de (zoute) smaak, maar daarna wilt u niets anders meer. En dat is waar. De eerste keren is het erg zout, daarna merk je dat minder. Er zijn al stoffen toegevoegd om de smaak aangenamer te maken, zoals kruiden, maar het hoofdbestanddeel is zout en dat kun je niet zo gemakkelijk camoufleren omdat het de zoutreceptoren op de tong prikkelt, terwijl smaakstoffen door het reukorgaan waargenomen worden. Dat je het zout op den duur minder proeft, is een kwestie van gewenning (habituatie). Ook heeft het te maken met wat je van tandpasta verwacht. Als je altijd pepermuntsmaak gewend was, is het inderdaad anders vanwege perceptie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt het is na een tijdje echt heerlijk fris!

Andere antwoorden (7)

Dat zal natuurlijk kunnen, maar alles wat ze er aan toevoegen, kost geld, en ze willen natuurlijk concurerend blijven.

En smaak is natuurlijk erg persoonlijk. Ik gebruik het een enkele keer ook wel eens en vind het niet echt vies smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is inderdaad alsof je een slok Noordzee hebt ingeslikt.
Kijk naar mijn Hyves-poll:
Hoe vies vind jij Paradontax?
Antwoord: Te vies voor woorden, ik kokhals al als ik er aan denk.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve lieve lieve Antwoordman, dank voor je reactie maar ik mis je antwoord!
AWM
13 jaar geleden
Ja, dat is zo. Ik ben vandaag een reactieman, vrees ik.
Het zout is essentiëel voor de werking. Ik hen dat spul ook staan, en ik vind het niet zo vies als de rest van de wereld, naar het blijkt. Heel goed je mond naspoelen met water.
Zou ik zeggen....
eerste paar dagen wennen, maar daarna is het niet vies meer. integendeel, wordt steeds lekkerder, maar das persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vieze smaak heeft marketingtechnisch een erg grote kracht. De consument ziet Paradontax, zo blijkt uit onderzoek, namelijk juist door de vieze smaak als een natuurlijke tandpasta, waar geen fratsen mee uitgehaald zijn. Zo'n vieze pasta moet wel goed werken, is de redenatie.

Mijn ervaring is trouwens ook, net als die van mijn voorganger, dat je erg snel went aan het smaakje.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Het wordt vanzelf lekkerder als je eraan gewend raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paradontax is inderdaad heel erg zout. Of je haat het of je vindt het geweldig. Ik behoor tot de eersten.

De zoute tandpasta van Weleda is wel te pruimen. Veel minder zout en een aangenamere smaak. Probeer die eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik sinds kort parodontax op advies van mijn tandarts. Het werkt echt, zo heb ik ondervonden.

De smaak, ja, daar moet je aan wennen. Mij begint dat al aardig te lukken.

De smaak van parodontax is een noodzaak, gezien de filosofie die erachter zit, en dus de ingrediënten (vooral het zout). Parodontax heeft van die noodzaak een baat gemaakt door zich juist te profileren met hun zeer ongebruikelijke smaak. Zo maak je van een nadeel een marketinginstrument!

Omdat ze natuurlijk zelf ook wel weten dat die smaak toch ook wel een nadeel is, hebben ze er al iets aan toegevoegd dat de smaak wat "lekkerder" maakt: er zit saccharine in.

Ondanks de saccharine blijft de smaak apart. Daar is niets aan te doen.

Maar goed, ze hebben er dus al aan gedacht, en ze hebben al iets gedaan - en wel alles wat ze kúnnen doen. Meer is niet mogelijk.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Y)