waarom laten ze in een ziekenhuis mensen terugtellen vanaf 10 bij het toedienen van een narcose

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Als je van 1 tot 10 moet tellen,doe je dat op de automatische piloot. Je hebt dan kans,dat je doortelt,terwijl je eigenlijk al van de wereld bent. Vanaf 10 terugtellen, vergt iets meer gebruik van je hersens en geeft dus beter aan,wanneer je "vertrokken "bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

om een indicatie van tijd aan te geven voordat ze onder narcose zijn, meestal halen ze de 10 niet en zijn ze al onder narcose, iedereen die onder narcose komt probeert wel die 10 te halen als een soort uitdaging maar dit lukt zelden of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Het is terugtellen, van 10 tot 0, dus de 10 haal je wel.
Het geeft een extra idee van hoe snel de narcose begint te werken, dan raken mensen namelijk de tel kwijt. Ik moest overigens beginnen bij 100, niet bij 10, dat lijkt me wat kort.

Het is dus simpelweg één van de vele methoden om te controleren of een narcose goed verloopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik als kind onder narcose werd gebracht haalde ik de zeven niet eens! (en ja, ik kon wel tellen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, heel ver kwam ik ook niet hoor, ik geloof dat ik even boven de 90 in de war begon te raken en nog eens vijf tellen later (92, 93, 89, 90, 90) onder zeil was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha suus! Lang niet gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest bij tien beginnen.
Cryofiel
13 jaar geleden
En als de narcose wat langzaam begint te werken, ga je dan gewoon door met --1, --2, --3, enzovoort? Of zeg je dan gewoon: brrr, nu vriest het!
omdat vanaf 100 het heel lang duurt
voordat je slaapt...
en zo lijden ze je even af..

Toegevoegd na 52 minuten:
lijden moet natuurlijk LEIDEN zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijden komt pas, als je weer wakker bent.Marion, je bent je moerstaal aan het verleren.