Hoe kun je het beste ontspannen bij de dokter?

Dus zonder met mijn gedachten naar andere dingen te gaan, waar ik dus onrustig van word, maar me ook niet teveel concentreren op wat er gebeurt, dan ga ik daar weer teveel over nadenken, dus zodat ik het gewoon over me heen kan laten gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er liggen toch altijd van die magazines in de wachtkamer. Maar zit je dan zo vaak bij de dokter.

ligt natuurlijk aan waarvoor je naar de dokter gaat ik kan me indenken als je voor een "vrouwen onderzoek "moet je meer gespannen bent dan voor een spierpijn die al dagen duurdt helemaal dus afhankelijk waarvoor!

Door je te realiseren dat die man gewoon zijn werk doet, op een uitgesproken neutrale manier, en hoe ontspannener jij bent, hoe minder kans dat het onderzoek pijnlijk is en hoe sneller het voorbij is. De eerste keer is het misschien een beetje eng, maar na de zoveelste keer weet je niet meer beter hoor. Het is gewoon iets dat er van tijd tot tijd nu eenmaal bij hoort, voor een uitstrijkje, een controle-onderzoekje, een spiraaltje...elk jaar is er wel iets. Niks om je druk over te maken. En tegenwoordig wordt het speculum voorverwarmd, dus ook daar voel je nagenoeg niets meer van. Misschien is het juist wel een goed idee om je gedachten ergens anders bij te houden ; als het dan maar wel iets leuks is. In elk geval is er geen enkele aanleiding om aan nare, rare of onbehoorlijke zaken te denken, want een dokter heeft op dat moment wel wat anders aan zijn hoofd. Er lopen een hele hoop dokters rond op deze wereld, maar de gynaecologen die vrouwenarts zijn geworden omdat ze het zo leuk vonden om aan allerlei vrouwelijke geslachtsdelen te zitten of er naar te kijken, die moet je echt met een vergrootglaasje zoeken hoor. ALS ze er al zijn ; ik geloof er niks van. Dus gewoon ontspannen, effe zuchten, en over je heen laten komen. 't Is zo weer voorbij ; inwendige onderzoeken duren zelden langer dan een minuutje of wat.

door gewoon op je ademhaling te gaan letten, leg je hand op je buik, adem in naar je buik toe en doe dat rustig, adem daarna rustig weer uit. zo verleg je in één keer je gedachten naar je ademhaling en wordt je er tegelijkertijd nog rustiger en ontspannen van ook. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100