Hoe kun je het beste ontspannen bij de dokter?

Dus zonder met mijn gedachten naar andere dingen te gaan, waar ik dus onrustig van word, maar me ook niet teveel concentreren op wat er gebeurt, dan ga ik daar weer teveel over nadenken, dus zodat ik het gewoon over me heen kan laten gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag anders een familie lid of een goede vriendin of ze met je meegaat

Antwoorden (4)

Er liggen toch altijd van die magazines in de wachtkamer. Maar zit je dan zo vaak bij de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel wanneer ik daar lig en de dokter dingen doet die niet echt zo fijn zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmm. gewoon liggen. en als je vragen hebt stel je ze, maar waarom ben je dan onrustig het is zijn werk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik daar zonder kleren lig en iemand die ik niet ken aan me zit op een plek waar anderen zoiezo niet horen te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een arts is daarvoor bevoegd karlijn hij doet dit onderzoek niet zonder dat er een indicatie is of om zich op te winden
een goede arts kan werk en prive heel goed scheiden
Cryofiel
13 jaar geleden
Tja, ik ben wellicht heel nuchter in die dingen, maar --  Je kunt je kleren aanhouden, maar dat is niet zo handig.
--  Die ander hoort WEL op die plek te komen. Anders lag je daar tenslotte niet. Voor mij is het net zoiets als bij de tandarts: het is wat onaangenaam, maar je ligt daar voor een heel goed doel, het duurt maar kort, en er is best goed doorheen te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn beste weten hoeft echt alleen je onderhelft bloot te zijn hoor ; je shirt mag je gewoon aanhouden. En ik zit eerlijk gezegd liever bij de gynaecoloog of de tandarts dan bij de kapper ! Dat gefrunnik aan je kop vind ik veel erger.
Cryofiel
13 jaar geleden
Mwoch, dat laatste, daarover verschillen de meningen...   ;-) Overigens, vraagstelster lijkt eerder een probleem te hebben met alles wat met "daar onder" te maken heeft. Kijk maar eens hoe ongelooflijk indirect ze de dingen beschrijft - ze durft echt nauwelijks te noemen waar het om gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik vermoed met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat dat een deel van het probleem is, en het heeft absoluut ook alles te maken met de incontinentie uit haar andere vraag.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ah, die was me nog niet eens opgevallen. Dus: klachten over urineverlies, daarom - logisch - een onderzoek in "dat gebied dat je niet mag noemen", misschien zelfs een kijkoperatie via de urinebuis, mogelijk nog wat bloedonderzoek, urineonderzoek, echo, en vanwege de spanningen die het probleem mogelijkerwijs veroorzaken of verergeren wellicht een gesprek met de psycholoog. Wat mij betreft allemaal dingen die je op weg helpen naar een oplossing. Allemaal goede en hoopvolle dingen, dus. Geen enkel verschil met een tandartsbezoek wanneer je kiespijn of kaakpijn hebt. Ook die onderzoeken zijn lichtelijk onaangenaam, maar je komt er makkelijk doorheen, en alles wat er gebeurt helpt je om je problemen op te lossen. Ik begin haast te denken dat er in het verleden van vraagstelster iets is gebeurd "daar onder" dat alles wat te maken heeft met urine, menstruatie en sexualiteit tot een zwaar beladen onderwerp maakt. Wat natuurlijk niet bepaald meehelpt bij het oplossen van dergelijke problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof trouwens dat we hier weer een klein fantastje te pakken hebben met een ernstig medisch probleem : ze wordt HEEL snel ouder. Twee maanden geleden was ze nog 16
http://www.goeievraag.nl/vraag/leuk-cadeau-man-35.56174
Vorige week was ze 19
http://www.goeievraag.nl/vraag/.67348
En nu volgens haar profiel al 26 . Ik zou me ernstige zorgen gaan maken........ Ook het wel vragen nooit antwoorden geeft te denken of we hier nog wel energie in moeten stoppen...... Oh, EN ze heeft een zoontje maar woont nog bij haar pappa
http://www.goeievraag.nl/vraag/vlekken-eruit.57974
http://www.goeievraag.nl/vraag/ervoor-zorgen-wel-stil.70112 Ik kap met deze dame, Hou niet van dat eeuwige gelieg, en ik kan er nu nog onmogelijk de waarheid uit halen. Bah.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puntenaantal klopt ook niet.
25 - 3 open vragen is 25-9=16, 7 keer gemarkeerd als goede vraag = 21, nooit geantwoord, blijft 21. En ze heeft 41 punten.
Rarara.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ze is hem gepeerd.......
Tsja.
Cryofiel
13 jaar geleden
Marleen toch, niet zo negatief hoor... karlijn werd heel snel ouder. Dat betekent dat ze leed aan progeria - zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Progeria . Dat is niet liegen, dat is zielig. Je kunt wel zeggen dat ze hem nu is gepeerd, maar zoals je in het artikel over progeria kunt lezen, worden deze mensen niet oud. karlijn RIP... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben blij dat dit en dergelijk bedrog nu eens open en eerlijk hier aan de kaak gesteld wordt en niet alleen moet worden besproken op GVF. Dat had al veel eerder moeten gebeuren. Hulde aan Marleen en Cryofiel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik probeer het altijd (in eerste instantie) hier, Zondag , alleen meestal verdwijnen de reacties of de hele vraag of, zoals in dit geval, zelfs de hele gebruiker tijdens het proces, en gaan we op GVF gewoon verder -met behoud van de teksten voor zover we die hebben kunnen redden.
Cryofiel
13 jaar geleden
Pucca is ook hier op GV ontmaskerd als een leugenares. Kashmir is ook hier op GV ontmaskerd als zijnde de reïncarnatie van JaVid, die geblokkeerd was. Dus het in de openbaarheid ontmaskeren gebeurt wel vaker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theebeker is ook vooral hier gebeurd, maar daar begonnen al vrij snel de reacties snel na plaatsing te verdwijnen, zodat lang niet alle GVers ´het proces´ hebben meegekregen. Net als de meeste fraude/accounts van Xinix en zijn discipelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoo marleen dat heb je wel goed gezien!! Daar zo ik nooit achter zijn gekomen. Ik wist niet dat er op GV ook bedriegers waren!! Ik zal er voortaan op letten.
Cryofiel
13 jaar geleden
Er schiet me iets te binnen. Ik heb het niet 100% helder voor me, want de meeste gebeurtenissen zijn al van langer geleden, en ik heb geen logboek bijgehouden - Kan het zijn, dat alle ontmaskeringen zijn gebeurd dankzij die GV-ers, die absoluut *niet* tot de categorie paranormaalgelovers behoren? Dat in een paar gevallen de paranormaalgelovers juist boos werden tijdens de ontmaskering van de bedrieger (denk aan Pucca)? Zoals gezegd, ik weet het niet helemaal zeker - wat denken jullie? En als het inderdaad zo is dat het steeds de realisten waren die de bedriegers ontmaskerden, en dat de paranormaalgelovers zich ofwel afzijdig hielden, ofwel de bedrieger zelfs in bescherming namen - zou dat toeval zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat dat toeval is. Veel paranormaalgelovers zien zichzelf en profileren zich ook als 'zachtaardige, lieve mensen' die een ander 'altijd in zijn waarde laten' (ook als die waarde stinkt als een mesthoop) en niet van 'gedoe en gedonder' houden. Peace man, jeweetwel....
En in het spotten van leugenaars (zoalsDerek Ogilvie en Char Latan of hoe heet ze) zijn ze ook al niet zo sterk. Realisme gaat denk ik hand in hand met secpticisme en behoefte tot het onderzoeken van tegenstrijdige informatie, iets wat je onder paranormaalgelovers dus PER DEFINITIE niet vindt. En uiteraard maken zachte heelmeesters stinkende wonden ; het tot het einde toe willen verdedigen van een pathologische leugenaar omdat die zo'n zielig verhaaltje heeft opgehangen ik ga dood, ik heb een erge ziekte enz) is daar vrees ik een onderdeel van.
ligt natuurlijk aan waarvoor je naar de dokter gaat
ik kan me indenken als je voor een "vrouwen onderzoek "moet je meer gespannen bent dan voor een spierpijn die al dagen duurdt
helemaal dus afhankelijk waarvoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel voor een onderzoek die jij al noemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je gaat toch niet naar de dokter om daar de story te lezen die in de wachtkamer ligt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat t gewoon over je heen komen
niet over na denken
het is eerder voorbij dan de tijd die jij je druk heb zitten maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanwaar nu weer die -??
Cryofiel
13 jaar geleden
Iedere antwoordgever heeft twee minnen. Eerder vandaag was er een andere vraag, waarop elk antwoord (dus ook elk goed antwoord) een min had gekregen. Met enige regelmaat heeft GV last van deze zogenoemde min-kukels. Weinig aan te doen, vermoed ik.
Door je te realiseren dat die man gewoon zijn werk doet, op een uitgesproken neutrale manier, en hoe ontspannener jij bent, hoe minder kans dat het onderzoek pijnlijk is en hoe sneller het voorbij is.

De eerste keer is het misschien een beetje eng, maar na de zoveelste keer weet je niet meer beter hoor. Het is gewoon iets dat er van tijd tot tijd nu eenmaal bij hoort, voor een uitstrijkje, een controle-onderzoekje, een spiraaltje...elk jaar is er wel iets. Niks om je druk over te maken. En tegenwoordig wordt het speculum voorverwarmd, dus ook daar voel je nagenoeg niets meer van.

Misschien is het juist wel een goed idee om je gedachten ergens anders bij te houden ; als het dan maar wel iets leuks is. In elk geval is er geen enkele aanleiding om aan nare, rare of onbehoorlijke zaken te denken, want een dokter heeft op dat moment wel wat anders aan zijn hoofd.

Er lopen een hele hoop dokters rond op deze wereld, maar de gynaecologen die vrouwenarts zijn geworden omdat ze het zo leuk vonden om aan allerlei vrouwelijke geslachtsdelen te zitten of er naar te kijken, die moet je echt met een vergrootglaasje zoeken hoor. ALS ze er al zijn ; ik geloof er niks van.
Dus gewoon ontspannen, effe zuchten, en over je heen laten komen. 't Is zo weer voorbij ; inwendige onderzoeken duren zelden langer dan een minuutje of wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door gewoon op je ademhaling te gaan letten, leg je hand op je buik, adem in naar je buik toe en doe dat rustig, adem daarna rustig weer uit.
zo verleg je in één keer je gedachten naar je ademhaling en wordt je er tegelijkertijd nog rustiger en ontspannen van ook.

Succes