Hoe voorkom ik meer haar uitval?

ik heb nu sinds een half jaar ongeveer haar uitval. Het is niet echt een plek waar het uitvalt maar overal op de bovenkant van mijn hoofd. Als de zon er op schijnt kun je mij hoofdhuid gewoon zien. Kan ik hier iets tegen doen? Ik ben trouwens pas 20 jaar jong.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan komen door stress, ik heb ook een tijdje i.v.m. stress meer dan normaal haaruitval gehad, bron van de stress aanpakken en het groeit weer aan (al zag je bij mij, dankzij mijn weelderige haarbos, mijn hoofdhuid nog niet).
Het kan ook komen door slechte voeding dacht ik, maar op dat gebied heb ik niet zo veel kennis..
En sommige mannen worden vroeg kaal, al heeft je vader meer haren dan dat er sterren bestaan, dat is geen garantie dat jij niet vroeg kaal wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien is het goed om naar de dokter te gaan. Zoveel uitval in korte tijd kan duiden op een huidziekte. Er zijn types waarvan je haar extreem uitvalt namelijk.

Maar als je hier geen last van hebt kan je proberen om vitamine C te slikken. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat dit werkt. Zoek bijv eens "haaruitval vitamine c" op Google, dan kun je meer hierover vinden.

Toegevoegd na 9 uur:
Excuus, ik bedoel "Vitamine B" in plaats van C. Sorry van het misverstand, en dank voor de alertheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ik dacht juist dat een bepaalde vitamine B goed was voor haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie hebben gelijk, het is Vitamine B ipv C. Excuus.
De leeftijd waarop je kalend word is vaak een erfelijke belasting, het is ook niet te voorkomen.Gebruik de goede verzorgingsprodukten.
Er zijn ook speciale salons waar je je hoofdhuid kunt laten behandelen, dat kan nooit kwaad en is heerlijk ontspannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch eerst naar een dokter raadplegen. Omnivit voor haaruitval.
Knoflook met een beetje olijfolie mixen op je hoofdhuid smeren met plasticfolie dekken laten intrekken( 1uur) dan grondig wassen. Dat kan geen kwaad als je ook vitaminen bijneemt.
Maar eerst de dokter! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een antwoord op deze vraag is ooit gegeven in de Elseviers medische gezinsgids en die melden dat moderne shampo's eigenlijk chemische vloerreinigers zijn - sindsdien stropen atvocaten van Head&Shoulders alle rommelmarkten af om eerdere drukken direkt op te kopen want sinds 1992 staat het er niet meer in.
Adviesje dus: gaan naar de Reformwinkels, daar hebben ze vast wel iets beters voor je!