Kan je ziek worden van een vies huis?

Ons huis is niet zo vies als je op tv ziet ofzo, maar er wordt niet echt regelmatig schoon gemaakt en er is ook enorm veel rommel.
Er zijn ook op verschillende plekken wat zichtbare stoflaagjes.
Ik vraag me af of dat nadelig kan zijn voor je gezondheid.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Is het rommels als spullen, of rommel als lege voedingsverpakkingen en etensresten? Dat laatste kan je wel ziek maken door bacteriën en schimmels.

Antwoorden (1)

Van stof en rommel wordt je niet ziek, het is alleen lastig als je allergisch bent voor huisstofmijt . Als alles onder de schimmel zit is het wel ongezond, maar ik neem aan dat het zo erg niet is
anneliez