Zijn facings (voor wittere tanden) schadelijk voor de echte tanden?

Behalve mijn voortanden is mijn gebit geel. Ik ben 19 en vind dit ontzettend lelijk. In hollywood hebben de sterren witte facings over hun tanden. Nu ben ik benieuwd of dit de echte tanden aantast of dat deze volledig in tact blijven? Mijn moeder heeft uit medisch opzicht een facing gekregen en haar originele tand is niet meer dan een stompje (gedaan door de tandarts om zo een facing te kunnen plaatsen).
Heeft iemand ervaringen met facings voor cosmetische redenen (witter gebit) en weet degene meer over de gezondheid van originele tanden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ja, want er wordt een laagje afgevijld of geëtst, dus als de facings eventueel verwijderd moeten worden heb je geen gave tanden meer. Wel kunnen er dan weer andere facings op. Er is echter geen weg meer terug.