Hoe kan ik de chloorlucht verwijderen uit mijn keuken?

Sinds zondag hangt er een gigantische chloorlucht in de keuken, echter woon ik in en studio waar de keuken dus grenst aan de woon- en slaapkamer. Oftewel ik zit dus de hele dag in die geur, en ik merk dat ik sinds zondag dus ook hele geïrriteerde ogen heb en de lucht inmiddels ook in mijn koelkast en andere keukenkastjes etc zit, waardoor ik daar niks meer uit durf te nemen. En überhaupt weinig trek in eten/drinken heb met zo'n doordringende lucht. Wie kan me hierin helpen? Hoe krijg ik het weg?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
17.3K
Pieterke
3 jaar geleden
Probeer eerst te achterhalen waar die chloorlucht vandaan komt.
Ritsuka
3 jaar geleden
Hoe komt die chloorlucht in je huis?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wierook branden?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geen idee, maar alles ruikt ernaar op het moment. Zou het liefst nu weggaan en pas terugkomen als de lucht weg is. Heb ook een kat, voor hem lijkt het me ook totaal niet gezond.
ronron1212
3 jaar geleden
Je ramen en deuren open zetten en even goed luchten.
Erna55
3 jaar geleden
Je zult, naast luchten, ook op zoek moeten gaan naar de oorzaak. Een lekkende chloorfles in het keukenkastje ?

Antwoorden (1)

De kans is erg groot, dat er schoonmaakmiddelen gemorst zijn en dat bleekwater in aanraking is gekomen met misschien schoonmaakazijn of antikalk.
Het huis goed luchten lost veel op. Ook ALLE schoonmaakmiddelen in een plastic bak of emmer zetten en deze bewaren in de bergruimte (fietsenhok o.i.d.) en nooit meer in de woonruimte of keuken (ook niet in het aanrechtkastje).
Als je enkele druppels eucalyptusolie sprenkelt is de irritante geur van het chloor ook snel weg.