Natuurlijk kun je je ziek melden bij hevige kiespijn, maak echter ook een afspraak bij de tandarts, dat er even naar gekeken kan worden.
Een paracetamol echter kan ook helpen, zodat je wel naar school of werk kunt gaan.

Antwoord
Neem eerst een paracetamol en kijk na een tijdje of het toch wel lukt. Anders zou ik me inderdaad ziek melden en de tandarts bellen voor een afspraak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Het voordeel van wél werken (met een paracetamol of ibuprofen) is dat je afleiding hebt en minder bezig bent met je pijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ziekmelden is beter als je een besmettelijke ziekte hebt. Bij iets als pijn, in dit geval kiespijn, kun je die controleren door een pijnbestrijder.
Je meldt je in de regel ziek als je denkt dat je je werk door de klachten die je hebt niet naar behoren kunt uitvoeren.

In principe is het dus afhankelijk van je functie bij welke klachten je je ziek meldt of het nog probeert. Ik kan me zo voorstellen dat een piloot van een lijntoestel niet mag vliegen met bijv een beetje hoofdpijn of kiespijn om te voorkomen dat hij hierdoor een kardinale beoordelingsfout maakt.

Iemand met een beroep waar een moment van onachtzaamheid minder dodelijk is zou het gewoon kunnen proberen.

Omdat je er niet bij zet wat je werk is, is niet het dus niet met zekerheid te zeggen.

Al is hevige pijn in feite toch voor elk beroep reden genoeg om niet behoorlijk te kunnen functioneren. In feite MOET je je dan ziek melden, het is niet eens een kwestie van mogen. Als je door ziekte ernstige fouten maakt heb je nl een groter probleem.
Summo